۱۳۸۸/۰۸/۱۰

کروبی در جمع تحکیم وحدت: مسوولین ناگزیرند به خواسته‌های مردم تن دهند

در دیدار کروبی با جمعی از اعضای "ادوار تحکیم وحدت":
«عده ای می‌خواهند نه جمهوریت باشد و نه اسلامیت و نه رای مردم»
«ملت از اين شيوه اداره کشور احساس حقارت می‌کند»

ادامه راه سبز«ارس»: جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با مهدی کروبی، کاندیدای مورد حمایت این سازمان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ادوارنیوز، در این دیدار مهدی کروبی با اشاره به آزادی تعدادی از زندانیان و ابراز امیدواری برای آزادی تمامی فعالان سیاسی دربند گفت: “همیشه وقتی به زندانیان فکر می‌کنم احمد زیدآبادی و عبدالله [مومنی] در نظرم می‌آیند و به یاد آنها هستم”.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سخنان مطرح شده در خصوص احتمال بازداشت‌ و برخوردهای جدید و اینکه آیا برخی سخنان اخیر تعبیر حقوقی دارد نیز گفت: “به اعتقاد ما حرف جدیدی در این خصوص مطرح نشده و همه حرف‌ها همانی است که در ماه‌های گذشته مرتبا تکرار شده اما سوال ما از آقایان این است که مگر بازداشت‌هایی که تا امروز رخ داده بر مبنای موازین حقوقی بوده که امروز به دنبال توجیه حقوقی برای برخورد می‌گردند؟ مردم می‌دانند و شکی هم نیست که تمامی بازداشت‌ها و دادگاه‌ها صرفا یک مساله سیاسی بوده است”.

کروبی همچنین با بیان اینکه “تاکید دارند که از عبارت تقلب استفاده نشود” افزود: “ما معتقدیم که در نتایج انتخابات آراء سهمیه‌بندی شده بود؛ تمامی تلاش آقایان این است که برای مردم جا بیندازند که سهمیه آقای احمدی‌نژاد در این انتخابات ۲۵ میلیون بوده است و از قرار اعلام شده سهمیه بنده هم ۳۳۰ هزار رای بوده است”.

کروبی به موقعیت حساس کشور و جنبش اصلاحی اشاره کرد و گفت: “وضعیت امروز ما بسیار حساس است. من امروز به هر حادثه‌ای در راه انجام وظیفه تن خواهم داد اما در وضعیت حساسی که هستیم باید با تدبیر و دوراندیشی به پیش رویم و در عین حال قرص و محکم بر مواضع خود بایستیم. سختی‌ها و دشواری‌ها اگرچه فراوان است اما نباید تزلزلی به خود راه دهیم. چرا که معتقدیم دولت فعلی با این شیوه‌ها و اعمال این فشارها نمی‌تواند به وظایفی که قانون برای او تعیین کرده عمل کند و بنابراین مسوولین ناگزیر خواهند بود تا به خواسته‌های مردم تن دهند”.

کروبی ادامه داد: “امروز مردم خواسته‌های خود را در همه جا پیگیری می‌کنند. در دانشگاه‌ها مساجد و محافل مذهبی و علمی خواسته‌های مردم به روشنی بیان می‌شود و به اعتقاد ما آنچه مردم می‌خواهند در چارچوب انقلابی است که امام در سال ۵۷ رهبری کردند”.

کاندیدای معترض به نتایج انتخابات همچنین تاکید کرد: “ضرب المثلی وجود دارد که می‌گویند مواظب باش تا سرت به سنگ نخورد. ما می‌گوییم اگر سرمان به سنگ خورد مراقب باشیم تا باردیگر این اتفاق تکرار نشود و به همین دلیل باید بررسی شود که اصلاحات از چه نقاطی ضربه خورد؟ چرا اصلاحات با آن عظمت و شور و با آن آرای میلیونی به جایی رسید که امروز به آسانی به ما اعلام کنند فلان فرد ۲۵ میلیون رای آورده است؟ بنابراین می‌خواهم به شما جوان‌ترها که قطعا آینده از آن شماست بگویم که روی کار آمدن این دولت نتیجه یک یا دو شب برنامه‌ریزی نبوده و طرف مقابل مدت‌ها بر روی نقاط ضعف ما کار کرده است بنابراین معتقدیم با کنار نهادن حب و بغض‌ها آسیب شناسی روند اصلاحات یک امر ضروری است. چرا که امروز ما معتقدیم این سختی‌ها و دشواری‌ها با توجه به حضور عظیم مردم و ایستادگی آنها دوامی نخواهد داشت بنابراین باید با دوراندیشی مراقب باشیم که مبادا دوباره به آن مشکلات دچار شویم تا وضعیت فعلی بار دیگر تکرار شود”.

محتوای جمهوری اسلامی برای ما مهم است

مهدی کروبی با اشاره به بحث‌هایی که در خصوص شعار جمهوری اسلامی مطرح می‌شود گفت: “حقیقت آن است که در کشور ما یک انقلاب بزرگی اتفاق افتاد و نظام جمهوری اسلامی بر اساس آن بنا شد. این جمهوری اسلامی برای آن محقق شد که هم جمهوریت و هم اسلامیت تحقق یابد اما امروز عده‌ای با عملکرد خود می خواهند آن را بی محتوا کنند. آنها می‌خواهند نه جمهوریت باشد و نه اسلامیت و از این کار ابایی ندارند که جمهوری اسلامی و اصل اداره کشور بر مبنای رای که حاصل رنج مردم و حاصل خون‌های بسیار است را پایمال کنند”.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: “منظور از جمهوری اسلامی تنها یک نام نیست. آنچه برای ما مهم است محتوای جمهوری اسلامی است ما بر محتوای آن تاکید داریم و می‌گوییم اگر امام فرمود میزان رای ملت است منظور این بود که باید به رای مردم احترام گذاشته شود. آیا در این کلام امام حرفی از اسلام زده شد؟ چرا که اسلام مزاحمت و مخالفتی با رای مردم و اراده مردم ندارد”.

وی افزود: “امروز ما تصمیم داریم جمهوری اسلامی را که از محتوای واقعی‌اش منحرف شده است به مسیر اصلی بازگردانیم و تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا این نظام به مسیر صحیح خود بازگردد “.

کروبی با اشاره به جنجال‌هایی که از سوی جناح مقابل در مورد طرح برخی شعارها در تجمعات صورت گرفته، گفت: “نسل جوان باید مراقب باشد، حرف و شعار ما باید دفاع از حقوق و رای مردم باشد ما معتقدیم که ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های جمهوری اسلامی و در درجه اول قانون اساسی شعار اصلی ما است”.

وی ادامه داد: “در عین حال باید توجه داشت که عملکرد یک فرد و یا مقام را نباید به حساب اصل جمهوری اسلامی گذاشت،‌ نظام جمهوری اسلامی متکی به یک فرد نیست چرا که اگر بدین شکل بود با رفتن یک فرد جمهوری اسلامی هم باید از بین برود در حالی که امام از میان ما رفت ولی نظام باقی ماند و این خود نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی مبتنی بر یک فرد نیست”.

مهدی کروبی ضمن تاکید بر مبنا قرار دادن قانون اساسی افزود: “البته همه می‌دانیم که قانون اساسی بی عیب و نقص نیست اما بدانید که اگر همین قانون اساسی و همه اصول آن در طول این سال‌ها بند به بند اجرا می شد امروز کشور با این مشکلات روبرو نبود”. وی همچنین خاطرنشان ساخت:‌ “البته بنده همواره تاکید داشته‌ام که بگویم منظور ما آن قانون اساسی است که نود و هشت درصد مردم به آن رای داده‌اند، نه قانون اساسی که برخی افراد می‌گویند”.

کروبی همچنین با اشاره به الزامات فعالیت‌های سیاسی و حزبی در دوره جدید، گفت: “دوران فعلی دوران سختی است. اما بدانید که از این شرایط نیز عبور خواهیم کرد. به خاطر دارم که در دوران خفقان و استبداد، بسیاری از دوستان ما مایوس بودند اما دوران خفقان به پایان رسید و امروز هم این رفتارهای بچه گانه‌ای که اعمال می‌شود و چیزی هم جز آبروریزی برای روحانیت و جمهوری اسلامی به همراه ندارد به پایان خواهد رسید”.

تاکید بر لزوم حفظ ارتباطات و تشکیلات حزبی

کروبی با تاکید بر لزوم حفظ نیروها و انسجام تشکیلاتی، به اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت گفت: “در این شرایط لازم است که افراد فعال ارتباطات خود را حفظ کنند از فرصت‌ها برای دیدار و از نشست‌ها و ملاقات‌ها استفاده کنند و نگذارند افراد در گوشه و کنار منزوی شوند، فعالان باید ایده‌های خود را بیان کنند و در ایده‌ها و روشها باید بر مواردی که بر هویت ملی و مذهبی ایران عزیزمان استوار است همچون ایام بهمن‌ماه، عید قربان و عاشورا تاکید کرد. امروز سفارش من حفظ نیروها و حفظ اندیشه و ایستادگی بر مواضع به حقمان است”.

کروبی در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها گفت: “امروز اگرچه دانشجویان را زندانی می‌کنند و اجازه تحصیل به آنها نمی‌دهند اما تلاش کنید تا نیروها را حفظ کنید، رابطه‌ها را تقویت کنید و جلسات خود را برگزار کنید”.

کروبی همچنین از گروه‌های سیاسی و دانشگاهی خواست ارتباط خود را با محافل مذهبی و علما و مراجع دینی حفظ کنند.

رییس مجلس اصلاحات ادامه داد: “امروز ما اگر حرفی می‌زنیم نه به آن خاطر است که کسی در حکومت از طرح برخی مسایل ناراحت شده چرا که هر حرفی هم از سوی ما طرح شود آقای شریعتمداری در کیهان وظیفه‌اش را به خوبی انجام خواهد داد اما حرف ما ایجابی است، واقعیت آن است که در فلسطین حقی ضایع و سرزمین‌هایی اشغال شده البته ممکن است عده‌ای از مردم هم بگویند وضعیت کشور خودمان در اولویت است اما نباید به گونه‌ای حرکت کرد که برخی فکرهای غلط بکنند که امروز جوانان ما با حرف اسراییلی‌ها هم سو شده‌اند،‌ ما می‌گوییم بر اساس دستور دینی تولی و تبری، با هر کار خیر و خوبی در دنیا موافقیم و از هر امر ناحقی تبری می‌جوییم”.

مهدی کروبی در پایان سخنان خود نیز گفت: “سرنوشت ایران عزیز با آن سابقه و تمدن پرافتخار وضعیت کنونی نیست چرا که وضعیت اداره کشور به گونه‌ای است که ملت ما احساس حقارت می‌کند، اما بدانیم که در این سختی‌ها، برکت‌ها و ای بسا عبرت‌هایی برای همه ما نهفته است”.

در ابتدای این دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران گزارشی از برخوردهای صورت گرفته با این سازمان و نیز شرایط دبیرکل و سخنگوی زندانی خود را مطرح کرده و همچنین مواضع و تحلیل‌های سازمان ادوار تحکیم وحدت را به اطلاع مهدی کروبی رساندند.

شورای مرکزی ادوار تحکیم همچنین از مواضع حق‌طلبانه، شجاعت و ایستادگی مهدی کروبی تقدیر کردند و در عین حال با تاکید براینکه “هرگونه تعرض و برخورد با کروبی عواقب غیرقابل پیش‌بینی برای حاکمیت درپی خواهد داشت” نسبت به اجرایی شدن برخی تهدیدها هشدار دادند.

فساد مالی معاون اول دولت کودتا درحد شهرام جزایری است!

فساد مالی رحیمی درحد شهرام جزایری است!


ادامه راه سبز«ارس»: الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که درباره شکایتش از معاون اول احمدی نژاد
محمدرضا رحیمی و ارائه مدارکی علیه او به مراجع قانونی سخن می گفت، در واکنش به کنایه فرهاد تجری نماینده قصرشیرین که این جمله را گفته بود "دولت را تضعیف نکنید"، چنین گفت: کسی که فساد مالی در حد شهرام جزایری دارد نمی تواند پرچمدار مبارزه با فساد مالی باشد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، نادران در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا برخی نمایندگان و خود نادران علیه رحیمی به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کرده اند یا نه، با تایید این مطلب افزود: ما از مراجع قانونی مثل قوه قضاییه و مجلس پیگیر شکایت علیه رحیمی هستیم.

وی گفت: اسنادی را که تا امروز درباره رحیمی به دستمان رسیده است به مراجع قانونی ارائه کرده ایم .

خبرنگاری از نادران پرسید: آیا شکایت رحیمی از شما به دستتان رسیده است؟ که وی پاسخ داد: من شکایتی ندیده ایم ولی اگر ایشان شکایت کند استقبال می کنم و خوشحال می شوم ببینم چه مدارکی از من دارد.

نادران با تاکید بر پیگیری شکایت از رحیمی در مراجع قضایی گفت: تلاش می کنیم دولت و احمدی نژاد را از این مخمصه رها کنیم.

خبرنگار دیگری پرسید: آیا درست است که عده ای قصد حکمیت بین شما و آقای رحیمی را دارند؟

نادران پاسخ داد: برخی دوستان در مجلس چنین قصدی دارند ولی من شرط کرده ام تنها در صورتی حاضر به پذیرش حکمیت هستم که اولا بی طرف باشد، ثانیا همه به نتیجه آن پایبند باشند.

درحالی که نادران با خبرنگاران صحبت می کرد فرهاد تجری نماینده قصر شیرین از کنار او رد شد و خطاب به وی گفت: دولت را تضعیف نکن!

نادران که این حرف را شنیده بود در پاسخ به او و در همان جمع خبرنگاران گفت: کسی که فساد مالی در حد شهرام جزایری دارد نمی تواند پرچمدار مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد!

درخواست چریک پیر برای برگزاری علنی دادگاه

«اتهام بهزاد نبوی: تبلیغ علیه نظام واخلال در ترافیک

ادامه راه سبز«ارس»: بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب که چند روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بازداشت شده بود صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی حاضر و رسیدگی به اتهاماتش آغاز شد.

وکیل بهزاد نبوی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با اعلام این مطلب، اتهامات موکل خود را شرکت در راهپیمایی اعتراضی به نتیجه انتخابات و رئیس‌جمهوری احمدی‌نژاد در روزهای ۲۳ و ۲۵ خردادماه، اخلال در ترافیک در روزهای مذکور، تبلیغ علیه نظام و نگهداری اسناد محرمانه عنوان کرد.
صالح نیکبخت با بیان اینکه زمان برگزاری موکلش سه‌شنبه هفته گذشته به وی اعلام شد، اظهار داشت: در این مدت کوتاه نتوانستم تمام پرونده را قرائت کنم از سوی دیگر بهزاد نبوی نیز آمادگی برای تقدیم دفاعیه را نداشت به همین دلیل از دادگاه تقاضای استمهال ۵ هفته‌ای برای برگزاری جلسه بعدی را کردیم که دادگاه با درخواست استمهال موافقت اما 5 هفته فرصت را نپذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اختیارات دادگاه نسبت به تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه یا وکالت و با توجه به اینکه موجبات صدور قرار بازداشت طبق بند «د» ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری برطرف شده است و از طرف دیگر صدور قرار بازداشت در اتهام انتصابی به موکل جنبه الزامی ندارد و با عنایت به اینکه بهزاد نبوی بیش از 5/4 ماه در بازداشت بوده و شرایط جسمانی وی و اینکه وی نباید در محیط استرس‌زا قرار گیرد به تایید پزشکی قانونی و پزشکان متخصص رسیده است، درخواست تبدیل قرار او را کردیم.

نیکبخت خاطر نشان كرد: همچنین در دادگاه، بهزاد نبوی از رئیس دادگاه درخواست کرد با توجه به اینکه وی دو جلسه در دادگاه حاضر شده و علیه وی کیفرخواست مفصلی قرائت شد و در آن به نبوی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اتهاماتی وارد شده است، جلسه دادگاه‌اش به صورت علنی برگزار شود تا وی بتواند به این اتهامات پاسخ دهد و اتهاماتی که الزامات محرمانه دارد به صورت غیرعلنی برگزار شود که قرار شد دادگاه در مورد درخواست تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه یا کفالت و نیز برگزاری علنی یا غیرعلنی دادگاه بعدا اعلام نظر کند.

وی تاکید کرد: در مورد قرائت پرونده و ملاقات با بهزاد نبوی هیچگونه ممانعتی به عمل نیامد.

گفتني است بعد از پايان دادگاه،بهزاد نبوي به بيمارستان منتقل شد.

"صفویان" به آغوش "علویان" پناهنده شدند!

"صفویان" به آغوش "علویان" پناهنده شدند!


تشکلی (صفوی) با عنوان جنبش سبز علوی اعلام موجودیت کرد و در بیانیه اعلام موجودیت خود حضور دسته جمعی مردم با رنگ سبز در خیابان‌ها را به عنوان سمبلی از شروع حرکت "جنبش سبز علوی " دانست.


(آغوش ملت سبز ایران به روی همگان باز است!)

این جنبش صفوی که با این حرکت قصد ربایش سمبل اصلی جنبش سبز ایران را دارد متن بیانیه ی خود را توسط رجا نیوز از پایگاه های تندرو حامی دولت انتشار داده است

متن کامل اطلاعیه منتشر شده از سوی این جنبش صفوی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

"الم تر کیف ضرب الله مثلاً کلمة طیبه کشجرة طیبه اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء توتی اکلها کل حین باذن ربها و یضرب‌الله الامثال للناس لعلهم یتذکرون *و مثل کلمة خبیثه کشجرة خبیثة اجتثت من فوق الارض مالها من قرار یثبت‌الله الذین امنوا بالقول الثابت فی الحیوه الدنیا و فی‌الاخره و یضل‌الله الظالمین و یفعل‌الله ما یشاء‌ "

سوره مبارکه ابراهیم آیات 27-24

مردم متدین علوی و فاطمی ایران اسلامی

دل و جان سرزمین ولایت مدار ایران اسلامی، قرن‌های متمادی است که به نور ایمان و دلدادگی به مکتب سبز علوی و سرخ حسینی روشن و منور است. افتخار ایرانیان غیور و با شرف، پذیرایی جانانه از آیین جاودانه و راهگشای اسلام عزیز و آغوش گشودن صمیمانه به معرفت ناب و بی‌پیرایه ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بوده است. چنانچه جای جای این خطه نورانی و سبز، مزین به قدوم فرزندان و سلاله پاک نبوی و علوی بوده و پناهگاه جاودانه سادات و فرزندان منزه و آراسته علوی و فاطمی بوده است.

در طول این سالیان مملو از شور و دلدادگی، رنگ غیرت آفرین ، دشمن ستیز و مظلوم نواز "سبز " به عنوان نمادی از مکتب پرتوافکن تشیع و شاخصی در تکریم و تعظیم مکتب آزاده پرور حضرت علی بن ابیطالب علیه و علی ابناءه المعصومین افضل صلوات المصلین در میان مردم مشهور بوده است.

هنوز پیشگامی روحانیت و سادات جلیل القدر شیعه علوی در روند پیروزی و راهبری انقلاب شکوهمند اسلامی از اذهان محو نشده است. اقتدای مردم ولایت مدار ایران به زعامت مرجع عالیقدر و ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و تبعیت بی‌پیرایه آنان از سید و سلاله پاک زهرای مرضیه، فرزانه دوران، حکیم صبور و فقیه بصیر زمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (ادام الله ظله العالی) نمونه‌ای از پیشتازی سبز علوی و ولایت مداری سادات علوی میان امت و امام در سه دهه اخیر بوده است.

چنانچه آذین بستن پیشانی رزمندگان علوی به سربندهای سبز "یا زهرا "، "یا حسین شهید "، "یاعلی‌بن ابیطالب "، " یا قمر بنی هاشم " در دوران دفاع مقدس ملت ایران و عطر دل‌انگیز

پارچه‌های متبرک سبز ضریح علی بن موسی الرضا (ع) در سجاده‌های عبادت زلال بندگان خالص پروردگار، خود حکایت ازدر هم آمیختگی رنگ و محتوای سبز در سلوک معرفتی غیور مردان این سرزمین دارد.

امت علوی و ولایی ایران

همانگونه که مستحضرید چندی است به مدد برخی فعالیت‌های سیاسی و حزبی خاص که مع‌الاسف مورد تعرض و بهره‌برداری دشمنان این مرز و بوم علوی و مهدوی نیز قرار گرفته است، رنگ مکتبی و سبز علوی به مصادره دغل بازان و سیاست پیشگان مرتبط با اجانب درآمده است.

متاسفانه دشمنان در شبیخونی نیرنگ آمیز با هتک حرمت این نماد دینی و فرهنگی، ‌به محتوای آن نیز جسارت روا داشته اند. برخی نیز با سوء استفاده‌ از این رنگ و نماد متعلق به سادات و روحانیت به بهانه بازی‌های سیاسی، تقدس آن را نشانه گرفته و حرمت آن را با مصادره به مطلوب و انحصاری ساختن آن در فعالیت‌های خویش لکه‌دار ساخته‌اند.

از این رو است که حرکت مکتبی و مردمی "جنبش سبز علوی " در خیزشی عمومی و فراگیر علیه انحصاری ساختن این رنگ با مسمای ناب علوی و حفظ سیادت و قداست رنگ سبز اعلام موجودیت کرده و در اولین بیانیه خویش با تبریک حلول ایام فرخنده میلاد سبز امام رئوف و عطوف، حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء از عموم ملت ولایی و آسمانی ایران عزیز دعوت می‌نماید که به مناسبت در پیش بودن ایام مبارک عید سعید امامت و ولایت، عید الله الاکبر، روز اکمال دین و اتمام نعمت و انتصاب شریف حضرت مولی ‌الموحدین امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه الصلاة و السلام به ولایت مطلقه الهی و عید سادات وفرزندان جلیل القدر امام علی بن ابیطالب (ع) با ترویج و استفاده از این نماد متبرک، رنگ مقدس "سبز " را به مامن خویش بازگردانده و گامی تاریخی در جهت اثبات ولایت مداری و علوی محوری خویش بردارند.

در این زمینه ستاد "جنبش سبز علوی " از عموم امت ایران می‌خواهد که:

1- "جنبش سبز علوی " که متشکل از سادات، معتقدین و دل سوختگان مکتب تعالی بخش تشیع ناب علوی است از عموم محبین و معتقدین به ولایت امیرالمومنین امام علی بن ابیطالب علیه الاسلام می‌خواهد که با تمسک به "قبة الخضراء " و گنبد سبز نبوی صلی الله علیه و آله و سلم از این پس و به خصوص در مراسم مذهبی در پیش رو همچون عیدین سعیدین قربان و غدیر خم و نیز محرم و صفر سالار شهیدان کربلا حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌ السلام با تظاهر و بر تن کردن لباس‌ها، شال‌ها و پرچم‌‌های مزین به این نماد مقدس سبز در مجامع عمومی و مذهبی همچون مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مدارس، ‌دانشگاه‌ها، خیابانها، حوزه‌های علمیه، مجامع کارگری و کشاورزی، صنعتی و تجاری، بازار، جشن‌ها و میهمانی‌ها و محیط فعالیت‌ ورزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، محیط کار و کسب رزق حلال و ... حاضر شده و اوج دلدادگی و صفای خویش، ولایت مداری، فراگیری و دلبستگی به مکتب سبز علوی خویش را به نمایش گذارند.

2- از عموم هم میهنان عزیز درخواست داریم که در ایام متبرک پیش رو به خصوص عید بزرگ سادات علوی - عید غدیر خم - با آویختن پرچم سبز رنگ و مزین به نام مطهر ائمه طاهرین علیهم السلام بر سر در منازل ، مغازه‌‌ها و محیط‌‌های در اختیار خود، افتخار خویش در زنده نگاه داشتن نمادهای مذهبی و محترم و نیز اعتراض خود به سوء استفاده ازنمادهای دینی و مکتبی در بازی‌های سیاسی و حزبی را اعلام نمایند.

3- استفاده گسترده از رنگ سبز می‌تواند در قالب‌های گوناگون همچون چراغانی با نور افشان‌های سبز، نصب تابلوها و تراکت‌های مزین به این رنگ و عکس گنبد مطهر پیامبر اعظم (ص) و ائمه‌ هدی علیهم السلام در تمامی نقاط شهرها، روستاها و حتی محیط‌های تفریحی سالم صورت گیرد.

4- همچنین به رسم احترام و ادب و تعظیم این ایام بزرگ، سادات جلیل القدر علوی می‌توانند هدیه‌هایی شامل شال و سربند سبز و یا سایر اقلام سبز رنگ به میهمانان عالیقدر خویش اهدا نمایند.

5- ستاد "جنبش سبز علوی " از تمامی دل‌ سوختگان و پیروان و رهروان مکتب امیر‌المومنین (ع) درخواست می‌نماید که برای ثبت این حرکت مردمی و فراگیر با صرف بخشی از دارایی خود در خرید اقلام تبلیغاتی سبز رنگ در جمع محبین اهلیت علیهم السلام در هر هیئت، مجلس و مراسم در روستاها و شهرهای کشور، زکات مال خویش را پرداخته و به پیشبرد این جنبش مکتبی یاری رسانند.

6- همچنین ستاد خودجوش و مردمی "جنبش سبز علوی " از عموم مراجع معظم تقلید و روحانیت معظم، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، جوانان، بانوان، ورزشکاران، هنرمندان، کسبه، کارگران، کشاورزان، صنعتگران، طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار و صنوف کشور می‌خواهد که ضمن ترویج هرگونه ایده سبز علوی به فراگیر سازی این جنبش علوی و الهی در هر کوی و برزن کشوراهتمام ورزیده و با تشکیل ستادهای خودجوش مردمی رسالت الهی و مکتبی خویش در تبلیغ درست مکتب نورانی بخش اسلام و تشیع را اجرایی نمایند.

7- منازل، مساجد، اتومبیل‌ها، میادین عمومی و ورزشی، بیمارستان‌ها، مراکز بهزیستی و حمایتی و ... می‌توانند ضمن شادی آفرینی در دل محبین اهل بیت عصمت و طهارت و ابوالائمه امیر المومنین علی(ع) به ترویج روح عدالت گستری، ظلم ستیزی، ولایت مداری و ستیزی علوی اهتمام ورزند.

8- ستاد "جنبش سبز علوی " همچنین با اعلام تاسیس پایگاه اطلاع رسانی "جنبش سبز علوی " به نشانی اینترنتی www.jsanews.com از تمامی فعالین مکتبی و ولایی محیط‌های اینترنتی و مجازی درخواست می‌کند با انتشار ایده‌های سبز این جنبش و هر آنچه در این مسیر به اذهان خویش خطور می‌کند به تعمیق بخشی پایه‌های فکری سادات و معتقدین جنبش سبز علوی کمک و یاری رسانند.

9- حضور دسته جمعی مردم با رنگ سبز در خیابان‌ها، میادین و جشن‌های اعیاد پیش رو به عنوان سمبلی از شروع حرکت "جنبش سبز علوی " به شمار رفته و حرکت این جنبش به مدد الهی در محرم و صفر و ما بعد آن نیز ادامه خواهد یافت.

10- "جنش سبز علوی " معتقد است مکتب 1400 ساله تشیع به مثابه کلمه طیبه و شجره سبز و بارور طوبی ریشه درمحکمات و سر بر آسمان دارد و با دست‌اندازی بیگانگان که به مثابه شجره پلید و خبیثی‌اند که نه ریشه‌ای دارند و نه بر و ثمری ، اندک تزلزلی در ادامه مسیر سبز علوی ملت ایران و معتقدات آنان بروز و ظهور نخواهد یافت و خداوند بر هر امری قادر و توانا است.

والسلام علی من اتبع الهدی
ستاد جنبش سبز علوی
توبه شما نیز مورد قبول و رحمت خداوند بزرگ و ملت سبز و بزرگوار ایران قرار گرفت!
;-)
ما همه با هم هستیم، سبز-ه سسسسسسسسسسسبز!

استفاده از نماد سبز از هم اکنون با خیال راحت آزاد شد! و بدین ترتیب با خیالی آسوده از نمادهای خود در ۱۳ آبان استفاده میکنیم!
پیشنهاد میشود متن این بیانیه را کلیه رسانه های عضو اتحادیه کفار (کیهان ، فارس ، ایران ، رجا) منتشر کنند!

"سيزده بدر" آزادي!


۱۳ آبان؛ براي شستن سياهي، سبز خواهيم شد!
"سيزده بدر" آزادي!


سيزده آبان امسال، "سيزده بدر ملي براي آزادي" است! اگر در اين سيزده بدر، در خانه و مغازه و اداره بمانيم "نحسي" يك عمر زندگي زير سايه سياه استبداد را از خدا خواسته ايم. سيزده بدر آزادي را نبايد در خانه بمانيم و نبايد سر كار برويم، چون بي توجهي به سرنوشت هزاران قرباني اين نظام، برايمان نحوست و سياهي و نكبت به بار مي آورد و نحسي اين سيزده، بدجور دامان ما را مي گيرد. برخلاف سيزده بدر نوروزي كه بدامان سبز طبيعت مي رويم، در اين چهارشنبه عزيز سيزده آبان، "سبزه"هايمان را به خيابانهاي شهرها مي بريم و خيابانها را "سبز" مي كنيم تا نكبيت و سياهي ظلم و ستم را از زندگي مان بشوييم و دور بريزيم.

"سيزده بدر آزادي" روز با هم بودن همه ماست. بايد با سر و همسر و عهد و عيال و پير و جوان به خيابانها برويم. تنها ماندن و در خانه نشستن "نحوست" را به سوي ما باز مي آورد. بايد نحوست و سياهي هاي را از اين سالهاي زندگي تحقيرشده مان بشوييم. با آب و سبزه، با سبز!

"سيزده بدر آزادي" ما تكرار همان "جشن تيرگان" ايام كهن است. روز "آب پاشان" كه پدران و مادران ما با آب پاشي شهرها، به شستن و تميز كردن سياهي ها مي پرداختند. بعدها سياهي و نحوست استبداد بر ما چنان حاكم شد كه خشكسالي پديد آمد و قهر خدا دامان ما را گرفت و همه جا سياهي ماند و روزهاي سيزده آبي نبود براي پاشيدن بر سياهي ها و خلاصه سيزده بدر را هم سياهي و "نحسي" فرا گرفت و امروز ما درگير منحوس ترين استبداد تاريخ شده ايم. اما باران باريده، جوانه هاي سبز روييده اند و حالا مي توان باز با سبزي و آب و آرام، آن سياهي و تيرگي را بشوييم و از "سيزده بدر" يك روز خوش يمن بسازيم و نامش را بگذاريم:"سيزده بدر آزادي".

همه چيز به ما مربوط است. كه در خانه بمانيم يا بيرون بياييم. هنوز معلوم نيست كه مُهر نحوست بر ما و عدد سيزده باقي بماند و يا اينكه بتوانيم در اين سيزده آبان، خوش يُمني را به آئين "آب پاشان" بازگردانيم! اين به من و تو و او و "ما" بستگي دارد. اگر در خانه و اداره بمانيم، اگر خودخواهانه بخواهيم از پشت پنجره ها و تلويزيونها تماشاچي باشيم، نحوست را در خانه و اداره و زندگي خود نگه داشته ايم. و اگر به مردم، به همين مردمي كه ديگر دوستشان داريم بپيونديم،(راستي مي بيني چه قدر همديگر را دوست داريم بعد از اين همه دردهاي مشترك؟) اگر همديگر را تنها نگذاريم، سياهي استبداد و ديكتاتوري را مي شوييم و براي هميشه دور مي ريزيم.

در سيزده بدر نوروزي، ما شهرها را خلوت مي كنيم تا به دامان طبيعت سبز برويم. در سيزده بدر آزادي، از هر كجا كه هستيم به مركز شهرها مي رويم تا شهرها را "سبز" كنيم. شما مي آئيد؟ توصيه برادرانه مي كنم، كه بياييد. اگر نحسي سيزده بدر نوروزي، يك خرافات باشد، نحسي اين در خانه ماندن شما در سيزده آبان خرافات نخواهد بود زيرا سرنوشت ما به خون جوانان وطن، به خون امير و ندا و سهراب و اشكان ها ژيوند خورده است و به خدا كه نحسي اين در خانه ماندن دامان همه ما را مي گيرد و بعد، فقر است و فساد و ظلم كه براي خود پيش خريد كرده ايم!

پس برادر و خواهرم! بيا در همين چهارشنبه، در "سيزده بدر آزادي" به هموطنان بپيونديم و براي هميشه فلاكت و بدبختي و نحسي را از زندگي مان بشوييم كه اگر نياييم مديون خون جوانان و قربانيان بيگناه خواهيم بود. ياحق!

بابک داد

بیانیه حضرت آیت الله صانعی در آستانه روز ۱۳ آبان

دعوت آیت الله صانعی جهت حضور مردم در روز ۱۳ آبان


"ملت با پایداری خود و گرامی‌داشت چنین روزهایی نقشه‌های شوم پشت پرده را به خودشان باز می‌گرداند"

ادامه راه سبز«ارس»: آیت‌الله صانعی در آستانه روز ۱۳ آبان و با دعوت مردم برای حضور در برنامه این روز، خاطرنشان کرده است که استکبار خارجی و استبداد داخلی در دستیابی به منافع خود پرمنفعت‌ترین راه را به دست آورده‌است، اما قدرت‌های استکباری و استبدادی باید بدانند ملت با پایداری خود و گرامی‌داشت چنین روزهایی نقشه‌های شوم پشت پرده و آشکاری که بر خلاف منافع و حقوق مردم ایران کشیده شده و می‌شود را خنثی و عقیم نموده و به خودشان باز می‌گرداند.


متن بیانیه آیت‌الله صانعی به این شرح است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ و فهیم ایران

روز سیزدهم آبان یادآور صفحاتی از تاریخ این مملکت همچون تبعید امام خمینی (سلام الله علیه) در پی اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون ، کشتار دانش آموزان بیگناه در محوطه دانشگاه تهران و مبارزه ضد استکباری دانشجویان پیرو خط امام پس از انقلاب می باشد؛ توجه به مسائل تاریخی و درس گرفتن از آن می تواند ملت ها را در مسیر پرفراز و نشیب خود راهنمایی کند.

تبعید امام خمینی (سلام الله علیه) هرچند به علت سخنرانی بر علیه کاپیتولاسیون صورت گرفت، اما دستگاه استبدادی بنابر اطلاعیه ساواک علت آن را اقدام علیه منافع ملت، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی معرفی نمود [1] و منافع دولت های استعماری مانع هرگونه اعتراض به این تبعید و کشتار دانش آموزان بی گناه در صحن دانشگاه تهران و نقض گسترده آزادی بیان و دفاع از حقوق ملت از سوی آنها گردید.

آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد این نکته است که دیگر قدرتهای استعماری، سیاست استعماری خود را با لشکرکشی، کشورگشایی و غارت آشکار منابع سایر کشورها و دخالت مستقیم در امور آنها دنبال نمی کنند، اما این به معنای پایان دوره استعمار نیست. بلکه شکل جدید بهره کشی از ملت ها با استفاده از شیوه های جدید، مد نظر آنان قرار گرفته و منافع ملی آن کشورها توجیه گر استعمار در شکل جدید خود گردیده است؛ هرچند آنها می کوشند که با استفاده از شگردهای نادرست و استفاده ناصحیح از واژه ها و مفاهیم مطلوب انسان ها، پرده بر اعمال خود بکشند؛ اما کیست که نداند آنان در بدست آوردن منافع خود هیچ حد و مرزی را نمی شناسند؛ و زمانی که منافع آن کشورها در میان باشد حقوق سایر ملت هاست که به مسلخ برده می شود.

بهره کشی، فصل مشترک استعمار قدیم و جدید است و حمایت قدرتهای استعماری از حکومت های مستبد، نشانگر و دلیلی دیگر بر این واقعیت است که استعمار و استبداد، دو روی یک سکه اند. حمایت دولت وقت آمریکا از کودتای 28 مرداد و تغییر مسیر تاریخی یک ملت، از خاطره مردم ایران فراموش شدنی نیست؛ پشتیبانی بی چون و چرای دولتهای استعماری از حکومت شاه در حالی که فرزندان این مرز و بوم در سیاه چال های آن رژیم زندانی، شکنجه و شهید می شدند را چگونه می توان توجیه نمود.

حمایت مستقیم و غیر مستقیم دولت های استعماری و استکباری از صدام در جنگ هشت ساله علیه ملت ایران که منجر به شهادت، مجروحیت و اسارت هزاران تن از فرزندان این مرز و بوم و وارد آمدن میلیاردها دلار خسارت به این کشور گردید، چه معنا و مفهومی می توانست داشته باشد. حمایت آنها از دولتهای مستبد در گذشته و حال در حالی که حقوق اولیه آن ملت ها در کشورهایشان پایمال گشته، با چه هدفی صورت گرفته و می گیرد.

نمونه هایی از این دست بسیار است که شاهدی است بر اینکه هیچ گاه دولت های قدرتمند استعماری و استبدادی شرق و غرب برای جلوگیری از ظلم و ستم و رسیدن مردم به حقوق، عدالت و آزادی های فطریشان « فِطْرَتَ اللهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا » هزینه ای نپرداخته و تنها منافع ظالمانه و جائرانه آنها تعیین کننده روابط و برخوردشان با سایر کشورها خواهد بود.

آنچه می تواند استقلال کشورها مخصوصاً کشور عزیزمان را با توجه به شیوه های جدید استعمار حفظ نماید و مانع از تضییع حقوق آنان گردد؛ تنها توکل به ذات باری تعالی، « وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ » هوشیاری نخبگان جامعه، آگاهی توده های مردم، آزادی بیان، وجود رسانه های آزاد و مستقل، توجه به نظر و آراء اکثریت مردم و اهداف اولیه ایجاد نظام جمهوری اسلامی است.

در جامعه ای که نخبگان آن مورد بی مهری، و دانشگاه ها و مردمش مورد حمله، هجمه و... قرار گرفته و گرفتار قید و بند شده و امکان ابراز نظر از آنها سلب می گردد و از سوی دیگر، مردمان آن جامعه نامحرم تلقی می گردند و جهل آنان در مسائل برآگاهیشان ترجیح داده می شود و رسانه های متملق و دروغ پرداز بر رسانه های مستقل ـ که چشمان بیدار جامعه اند ـ ترجیح داده شود، مطمئناً استکبار خارجی و استبداد داخلی در دستیابی به منافع خود کم هزینه ترین و پر منفعت ترین راه را به دست آورده است و هیچ گاه دولتها در رسیدن به منافع خود در پی افزایش هزینه های خود نیستند. لکن قدرتهای استکباری و استبدادی بدانند این ملت با پایداری خود و گرامیداشت چنین روزهایی نقشه های شوم پشت پرده و آشکاری را که بر خلاف منافع و حقوق مردم ایران کشیده شده و می شود خنثی و عقیم نموده و به خودشان باز می گردانند که« وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ».

یوسف صانعی
قم المقدسه
۱۰ آبانماه ۱۳۸۸

پانوشت:
[1] اطلاعیه کوتاه ساواک که از رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها انتشار یافت، چنین بود:
«طبق اطلاع موثق و شواهد و دلائل کافی چون رویه آقای خمینی و تحریکات مشارالیه علیه منافع ملت و امنیت و استقلال و تمامیت ارضی کشور تشخیص داده شد، لذا در تاریخ 13 آبان 1343 از ایران تبعید گردید.»

ما بی‌شماریم و ۱۳ آبان را سبز می‌سازیم

ما بی‌شماریم و ۱۳ آبان را سبز می‌سازیم


اصل ۲۷ قانون اساسی صراحت دارد: "تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح‌، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است." در این اصل اخذ مجوز را برای اجتماع و راهپیمایی لازم نشمرده است و تنها شرط را این گذاشته است که مخل مبانی اسلام نباشد. ۱۳ آبان ۸۸ مردم سبزاندیش ایران، می‌خواهند از این اصل و حقی که قانون‌اساسی به آن‌ها داده است استفاده کنند.

مردم می‌دانند که نفس آمدنشان به خیابان و تجمعشان نشانه اعتراض است. حتی سکوت آن‌ها همراه با رنگ سبز و علامت پیروزی دستهاشان هزاران پیام دارد و آنانی که در پی بهانه‌گیری برای خشونت‌ورزی و در هم‌پاشی اجتماعشان هستند را بیش از پیش خلع سلاح می‌کند. ضمن اینکه شیوه مسالمت‌جویانه و صلح‌خواهانه سبزها را بیشتر به نمایش می‌گذارد‌.

مردم سبز اندیش، در پی رهایی ایرانیان از دامن استبداد و استکبارند و مواهب این رهایی شامل همه ملت، حتی آنانی که امروز به انگیزه‌های مختلف در مقابل جنبش مردمی قرار دارند، می‌شود. هواداران جنبش سبز، هیچ ایرانی‌ای را دشمن خود نمی‌دانند و با همه از سر مهر و صفا رفتار می‌کنند و حتی شعارهای خلاقانه‌ گاه‌‌به‌گاه‌شان، نه تنها بوی مرگ نمی‌دهد، که نوید بخش زندگی است. آنها در پی زندگی برای همه هستند و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهند و در پی اصلاح کج‌روی‌ها و اعتراض به نادیده گرفتن خواسته‌های مردم نابودی هیچکس را نمی‌خواهند. در مقابل خشنونت به خشنونت متوسل نمی‌شوند و دنبال این هستند که در عمل میزان رای مردم باشد، نه در حرف و بالای منابر.

در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم ایران در مقابل گلوله گل دادند و پیروز شدند. مردم امروز هم باید به آنانی که به هر دلیل لباس نظامی به تن دارند و با پیش‌زمینه ذهنی بسوی آنان می‌آیند شاخه گلی بدهند و پیام اینکه ما با شما هستیم و در پی اعتلای میهنیم و صف ما همه یکی است. همه ما باید در پاسداری از استقلال، آزادی، مردم‌سالاری و توسعه کشور باشیم. مردم باید با روی و آغوشی گشاده بسوی آن‌ها بروند و اشاره کنند که ما در پی آزادی و عزت شما هستیم و همه ما باید آینده‌ای سبز برای ایران بسازیم.

مردم سبزاندیش ایران نشان خواهند داد که گاندی و ماندلا هم سبز هستند که خواسته‌شان را همواره با مقاوت مدنی و عدم خشونت به پیش بردند و امروز ملت سبز ایران می‌خواهد نقطه عطفی در تاریخ‌ش رقم بزند و پایبندی به همه قوعد اخلاقی و صلح‌آمیز بشری را بار دیگر فریاد کند. یقینا این‌چنین رفتارهایی فرد فرد جامعه ایران را پله‌ پله وارد عصر جدیدی خواهد کرد، عصر حاکمیت قانون، خرد‌ورزی، صلح‌جویی و مردم‌سالاری و...

جنبش سبز بار دیگر بر مدار اعتدال به میدان می‌آید، از افراط و تفریط در شعار و عمل می‌پرهیزد و انرژی و نیروی جنبش را متوجه استبداد‌زدایی همزمان از حکومت و جامعه ‌می‌کند و تا به جای آن حاکمیت قانون را بنشاند که دستیابی به تمامی خواسته‌های ارزشمند سبز از همین راه هموار می‌شود.

سبزها اکنون به حضور خود می‌اندیشند و می‌خواهند روز به روز بر دامنه حضور و اجتماع ملی خود بیافزایند. اجتماع میلیونی آن‌ها با نمادهای سبز، تایید راه سبزامیدی است که رهبران سبز جنبش آنرا توصیف کرده‌اند. مردم با حضور سبز و پرشورشان نشان خواهند داد که راه سبز امید راه ملت ایران است و خارها و سنگ‌ها و گلوله‌ها ... در برابر اراده مردم مانع نیست و دیر یا زود همه در برابر خواسته‌های ناب و اصلاح‌طلبانه ملت سرخم خواهند کرد، که این وعده الهی نیز هست، و پیروزی با حق‌خواهان و عدالت‌‌طلبان است و ظلم و ستم رفتنی است.