۱۳۸۸/۰۷/۰۶

نزن آقا جان، نكن، نگو، آي ي ي: دانشگاه باز شد باز!

نزن آقا جان، نكن، نگو، آي ي ي: دانشگاه باز شد باز!


به فضل الهي دانشگاه باز و مموتي متواري شد . اين اقدام بجا و شايسته در حالي صورت گرفت كه هيچكسي هيچ پيامي براي هيچ جائي نفرستاد . گفته ميشود چنانچه قرار بود بجاي ليسانس عمامه بدهند همين الآن كه داريد اينرا ميخوانيد رهبري در حال پيام رساني بود . در اين بازگشائي گرم تعدادي از دانشجويان گمنام امام زمان كه هميشه براي بالا رفتن از ديوار و پرتاب تخم مرغ و كفش حضور دارند ولي سر كلاس درس هيچوقت حضور ندارند متاسفانه غيبت داشتند . يك منبع آگاه ضمن ابراز نگراني از وضعيت تحصيلي اين عزيزان از احتمال رابطه اين افراد با شزن و مرد نامرئي خبر داد . گفته ميشود در تمام دنيا دانشگاه كه باز ميشود همه از راهپيمائي مي آيند مي نشينند سر كلاس اينجا همه از سر كلاس بلند ميشوند ميروند راهپيمائي ميكنند . هنوز هيچ منبعي تائيد نكرده كه آيا اينهم از دستاوردهاي سفر نيويورك است يا دستاورد سفر به يكجاهاي ديگر ؟

به همين مناسبت كامي دانشجو كه از حيث فاميلي هنوز دانشجو است ولي كلاً دكترا هم دارد گفت من غلط كنم برم دانشگاه . بطوركلي در جمهوري اسلامي وزرا همه جا راحت ميروند جز همانجاهائي كه وزيرش هستند . كامي كه يك انتخابات تحويل داد يك وزارت جايزه گرفت و بيست و پنج تا وزير علوم در انگليس و بقيه جاها اگر بگيرند خشتكش را درمي آورند افزود اگر كاري داشتيد شما تشريف بياوريد . همچنين مموتي تمام دانشجويان جهان را براي گفتگوي گرم و صميمانه به يك جائي بيرون دانشگاه دعوت كرد . وزارت گفتگوي صميمانه افزود شرمنده ، مموتي فقط براي نماز جمعه ميتواند برود دانشگاه . قرار شد تعداد بيشماري از دانشجويان كه همه شان هميشه در كفش و تخم مرغ پراني ديده ميشوند بخوبي با مموتي ديدار گرم و صميمانه كنند . احمدي نژاد آمادگي خود را براي پاسخگوئي به سوالات دانشجويان امريكائي در اين جلسه اعلام كرد .

در همين راستا تعداد خيلي كمي دانشجوي راستكي كه متاسفانه هر كاري كرديم آخرش وارد دانشگاه شدند امروز بطور شاياني سال تحصيلي جديد را راهپيمائي كردند . حركت اين افراد كه بين دو تا يك نفر بودند ولي تمام محوطه مجموعه پرديس را تصرف كرده بودند از پيارسال توسط سرويسهاي جاسوسي واقع در اينتليجنت سلف سرويس برنامه ريزي شده بودند . يكي از اين دو نفر كه هنوز دستگير نشده ولي كاملاً فيلمبرداري شده درحاليكه بجاي تسبيح كلاسور دستش بود به مناسبت سال تحصيلي جديد يك چيزهائي هم در مورد ندا و اينا گفت كه ما چون داشتيم فرار ميكرديم دقيقاً نفهميديم كه چي . اينجانب هرگونه حضور فيزيكي و شيميائي خودم را امروز آنجا تكذيب نموده درست در همان ساعت با فرهاد داشتيم تلفنی درباره آینده مان حرفهای خوب خوب میزدیم !

.
.
علیرضا رضایی

فخرالسادات محتشمی‌پور: شما سبزها و فیروزه‌ای‌ها نماد معنویت، عدالت، آزادی و کرامت انسانی هستید

فخرالسادات محتشمی‌پور به پرستو سرمدی:
شما سبزها و فیروزه‌ای‌ها نماد معنویت، عدالت، آزادی و کرامت انسانی هستید

ادامه راه سبز «ارس»: درپی نامه‌ای که پرستو سرمدی برای همسرش حسین نورانی نژاد، از اعضای جوان و دربند حزب مشارکت نوشت، فخرالسادات محتشمی پور، رییس شاخه زنان این حزب طی نامه‌ای خطاب به سرمدی به او گفت:شما فيروزه اي ها و سبزها، نماد معنويتيد و عدالت و آزادي و نمايشگر اصالت معنا و علو روح و شرافت و كرامت انسان. بگذاريد ياوه سرايان حركت حقّتان را تخطئه كنند و چيز ديگر بگويند و عالمان بي عمل تكفيرتان كرده كار ديگر كنند. مهم شمائيد: راست قامتان جاودانه تاريخ كه همچنان مؤمنانه حقانيت خود را ثابت مي كنيد و سبز و پيروز خواهيد ماند. متن کامل این نامه که در سایت نوروز منتشر شده است در ادامه می آید:

سلام پرستوجان

شنيده ام كه مهرماه با همه زيبايي ها و مهرباني هايش براي تو يادآور بهترين لحظات عمرت يعني پيمان جاودانه با حسين، يار و شريك زندگيت است. شنيده ام مثل خيلي از ديگر جواناني كه انقلاب اسلامي را با اصلاحات بهتر و دقيق تر شناختند و پيوندي عميق با آن برقرار كردند، خطبه عقدتان را فرزند فاضل امام، رئيس جمهور محبوب اصلاحات و مرد علم و ايمان و عمل، سيد محمد خاتمي خوانده است و مي دانم كه اين واقعه طليعه مباركي براي شروع زندگي ساده و بي آلايش شما زوج اصلاح طلب بوده است.

تو را خوب مي شناسم دخترم كه نمونه اي از دختران آگاه، مؤمن و تلاشگر نسل جديد كشورمان هستي. از همان دختراني كه در بحبوحه جواني همه تمنيات خود را فداي آرمان هاي والايشان كرده اند. دختران فيروزه اي. دختراني كه زندگي روزمره شان را سخت با معنويت پيوند زده اند و قضاوت ظاهربينان ساده انديش را به سخره مي گيرند چرا كه ايمانشان از عمق وجودشان نشأت گرفته و در تمامي اعمالشان متجلي مي شود.

تو را خوب مي‌شناسم پرستوجان و هم نسلانت را كه اگر امروز، توسط مديران نابخرد و كوته انديش براي گل كاشتن هايشان در بيكرانه حضور قدرداني نمي شوند، در عوض تا ابد توسط اهل خرد و درك و فهم تحسين خواهند شد و آن چه كردند در اوراق تاريخ اين ملك حك شده و به ميراث زرين فرهنگ و تمدن ايراني افزوده خواهد شد.

تو را خوب مي شناسم دخترم و هم نسلانت را كه همانند جواني ما «لااكراه في الدين» مهم ترين عامل جذبتان به دين خاتم بوده و سلوك رحماني و شيوه هاي نيك انساني براي ارج نهادن به كرامت بشري به موجب فطرت پاكتان، پسندتان آمده است. و تو مدافع حقوق انسان شدي و مدافع حقوق زنان و كودكان و سالمندان و بيماران و محتاجان و زندانيان و همه آنان كه نام انسان فارغ از رذايل و فضايل شان، حرمت و كرامت را برآنان بار مي كند و تو بار معنايي اين واژه هاي آشنا را خوب فهميدي و قدم در راهي گذاشتي كه راه انبياء‌ و صديقين و صالحين است و پيام مشتركش « پندار نيك – گفتار نيك – كردار نيك »

حسين را هم خوب مي شناسم. هم او كه همراهت شد براي ادامه راه كمال و به شايستگي انتخابش كردي پرستوجان. او را خوب مي شناسم . فرزند اصلاحات و نماينده نسلي كه همه نقدها و اعتراضاتش را به گذشتگان كه باواسطه يا بي واسطه نقشي در ايجاد انحراف از آرمان هاي اصيل انقلاب شكوهمند اسلامي داشتند، با متانت و آرامش به زبان مي آورد و به جاي مقصر دانستن گذشتگان براي فرار از مسئوليت اجتماعي خود و هم نسلانش، هماره به دنبال راه هاي چاره براي برون رفت از وضعيت پيش آمده بود. از مشورت گرفتن هرگز دريغ نداشت و هيچ صحنه مبارزه اي را به دليل تبعات و هزينه هاي گزاف خالي نمي گذاشت.

حسين را خوب مي شناسم. او نماينده نسل پرسشگر، پويا و كنشگري است كه هرگز بادهاي سهمگين مخالف بيدِ جان عاشق و بيقرار و روح مؤمن و اميدوارش را نلرزاند. سبزي و حيات از لابلاي تربيت صحيح خانواده و آموزه هاي درست اجتماعي دوران اصلاحات و تمرين ايفاي مسئوليت هاي شهروندي در حزبي قانوني و تأثيرگذار در عمق جان او جريان يافته و ايمانش به راه و اميدش به مقصدي كه براي رسيدن به آن بايد ناملايمات را متحمل شد، از او انساني منزه و متقي ساخته است.

حسين، به حق نوراني نژاد است و روحاني سيرت و اين را هر كسي كه جهد و تلاشش را براي برپايي مناسك مذهبي به مناسبت و بي مناسبت ديده گواهي مي دهد. او يادآور نسل ايثار و مقاومت دوران دفاع مقدس است و يادگار صلابت و تلاش نسل جوان در دوره اصلاحات. او نماد استواري و مقاومت جنبش سبزي است كه موتور محركه آن جوانان اين ديارند و پشتيبان هميشگي آن زنان و مادران سخت كوش و دردكشيده ايران.

و شما فيروزه اي ها و سبزها، نماينده نسلي هستيد كه منفعلانه دنبال «رهبري» نمي گرديد تا كوركورانه پيروي اش كنيد و قهرماني را نمي جوئيد تا سپر بلايتان شود و سر بزنگاه تنهايش بگذاريد و راه خود گيريد و در جستارهاي تاريخي تان سخت به دنبال مقصر نمي گرديد تا همه كاستي هاي امروز و ناكامي هاي نسل حاضر را به آن حوالت دهيد و خيزش و جنبش سبزتان، نسل هاي پيشين را نيز شور بخشيده و به ميدان آورده است.

شما فيروزه اي ها و سبزها، نماد معنويتيد و عدالت و آزادي و نمايشگر اصالت معنا و علو روح و شرافت و كرامت انسان. بگذاريد ياوه سرايان حركت حقّتان را تخطئه كنند و چيز ديگر بگويند و عالمان بي عمل تكفيرتان كرده كار ديگر كنند. مهم شمائيد: راست قامتان جاودانه تاريخ كه همچنان مؤمنانه حقانيت خود را ثابت مي كنيد و سبز و پيروز خواهيد ماند.

به شما افتخار مي كنيم

گزارش تصویری از اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه تهران به حضور وزیر متقلب علوم

گزارش تصویری از اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه تهران به حضور وزیر متقلب علوم

آغاز خروش دانشگاه در برابر کودتاگران: شعار مرگ بر دیکتاتور دانشگاه تهران بر علیه وزیر متقلب دولت کودتا

محوطه‌ی دانشگاه تهران در آستانه سال تحصیلی جدید شاهد حضور اعتراضی چندین هزار نفر از دانشجویان معترض این دانشگاه بود که فریاد "مرگ بر دیکتاتور" و "دولت کودتا، استعفا استعفا،" سر دادند.

به گزارش بامدادخبر، درحالیکه روز گذشته، اخباری مبنی بر حضور کامران دانشجو، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران منتشر گردید، از صبح امروز دانشجویان این دانشگاه با پخش اعلامیه‌هایی از برگزاری تجمع در مقابل کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه تهران، که محل برگزاری این مراسم بود، به یکدیگر خبر می‌دادند.

این در‌حالی‌است که انتظامات دانشگاه، با کنترل شدید، مانع از ورود دانشجویان سایر دانشگاهها، به دانشگاه تهران می‌شد. با این وجود، از ساعتی قبل هزاران تن از دانشجویانی که علی‌رغم محدودیتها خود را داخل دانشگاه رسانده بودند، با تجمع در برابر کتابخانه‌ی مرکزی و پایین آوردن پرده‌های خوش‌امدگویی نصب شده در این محل، چنان فضایی را ایجاد کرده‌اند که تا لحظه‌ی ارسال این گزارش، از حضور وزیرعلوم و یا سایر دست‌اندرکاران دولت کودتا، نیست.

از صبح امروز، گروهی چند ده نفره از حامیان دولت احمدی‌نژاد، سعی در برگزاری تجمعی در حمایت از دولت کودتا داشتند که در مقابل خیل عظیم دانشجویان معترض، این تلاش آنها ناکام ماند. گفتنی است درحالیکه حدود ساعت یک بعد‌ازظهر، تجمع و راهپیمایی دانشجویان در دانشگاه تهران، با آرامش و بدون درگیری پایان یافت، نیروهای ضدشورش به تعدادی از دانشجویان در هنگام خروج از دانشگاه، هجوم آوردند و عده‌ای از دانشجویان را دستگیر کردند.


مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران

مراسم آغاز سال تحصیلی 88 دانشگاه تهران


سرود زیبای دیگری برای جنبش سبز ایران: "سبز شد ایران جاویدان"

سبزهای هنرمند همچنان در صحنه:
سرود دیگری برای جنبش سبز ایران "سبز شد ایران جاویدان"

ادامه راه سبز «ارس»: سبزهای هنرمند با تقدیم آثار هنری خود به جنبش سبز مقاومت و عدالتخواهی ایران، همچنان در صحنه حاضرند. سرودی که فایل آن برای دانلود از پی می‌آید، یکی از همین آثار شنیدنی و زیبای هنریست که توسط عده‌ای هنرمند سبزاندیش گمنام به جنبش سبز ملت ایران تقدیم شده است.


سرود "سبز شد ایران جاویدان" را می‌توانید از اینجا هم دانلود کنید.

جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست سیدمحمد خاتمی تشکیل شد

جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست سیدمحمد خاتمی تشکیل شد

ادامه راه سبز «ارس»: جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز یکشنبه شب به ریاست حجة الاسلام و المسلمین خاتمی تشکیل گردید. در این جلسه ضمن بررسی و تحلیل آخرین اخبار و شرایط کشور نسبت به موارد زیر بطور ویژه گفتگو و اعلام نظر گردید:

۱- از برخورد نامناسب و سئوال برانگیز برخی اعضاء مجلس خبرگان با آیت الله سید علی محمد دستغیب نماینده محترم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز تأسف شدید شد. و از اینکه حتی نمایندگان مجلس خبرگان مصونیت لازم برای ابراز عقیده، نظر و ارایه راهکار دلسوزانه برای حل مشکلات نظام را نداشته و در معرض اتهام و تهدید قرار می گیرند را خطری جدی برای وجهه نظام و اصل آزادی بیان و مردم سالاری دانستند.

۲- ادامه بازداشت فعالان سیاسی و دلسوزان نظام در سلولهای انفرادی علیرغم اینکه برابر اخبار رسیده مراحل بازجویی بسیاری از آنان تمام شده و می بایست دادگاه آنها تشکیل می شد و یا لااقل با قید وثیقه تا تشکیل دادگاه آزاد می شدند، موجبات نگرانی خانواده های محترم آنان و تحمیل شرایط ناگوار بر خود آنان گردیده است. مجمع ضمن محکوم کردن این نوع برخوردهای غیر قانونی و خارج از انصاف از مسئولان امر پایان دادن به این وضعیت را خواستار شد، به ویژه از آیت الله صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه که وعده اصلاح روندهای نامتعارف و خلاف ضوابط را در ابتداء کار خود داده اند درخواست توجه خاص و صدور دستور اکید را در این زمینه دارد.

۳- از حضور گسترده و آگاهانه مردم شریف ایران به ویژه مردم بزرگوار تهران در راهپیمایی روز قدس و تجدید پیمان با آرمان‏های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) صمیمانه سپاسگذاری نمود.

روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز
۵ مهرماه ۱۳۸۸

هاشمی: اگر قرار است كشور با انتخابات و راي مردم اداره شود، بدون احزاب امكان‌پذير نخواهد بود

هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای شورای مركزی خانه احزاب ایران:
اگر قرار است كشور با انتخابات و راي مردم اداره شود، بدون احزاب امكان‌پذير نخواهد بود

ادامه راه سبز «ارس»: "هاشمي رفسنتجاني با اشاره به جنجال‌آفريني برخي رسانه‌ها در مورد سخنانش در اجلاس خبرگان رهبري در خصوص طرح برخي افراد دلسوز و خيرخواه گفت: متاسفانه برخي افراد و رسانه‌ها كه خود را در بهشت برين مي‌بينند شتابزده در خصوص اين اظهارات عكس‌العمل نشان دادند ولي بايد متذكر شوم افرادي دلسوز در مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشنهاد دهنده اين طرح به اينجانب بودند كه مورد موافقت بنده نيز قرار گرفت و قرار است نتايج آن به زودي در ديداري كه با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گيرد. "

ارس به نقل از خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار با اعضای شورای مركزی خانه احزاب ایران با مهم دانستن دغدغه‌های احزاب در كشور،یكی از بزرگ‌ترین آرزوهای مبارزان در پیش و پس از انقلاب اسلامی را حفظ و ارتقاء جایگاه الهام‌بخش اسلام خواند و گفت: تبلیغات گسترده‌ای كه امروزه علیه كارآمدی و الهام‌بخشی دین مبین اسلام صورت میگیرد، وظیفه همه دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب را دو چندان میكند و همه ما موظفیم به گونه‌ای رفتار كنیم كه عملكرد نادرست هیچ‌كس به پای اسلام نوشته نشود و خدای ناكرده هیچ‌كدام ما حجاب اسلام نشویم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری یكی از اهداف بلند سند چشم‌انداز ۲۰ ساله كشور را الهام‌بخشی اسلام و قرآن برای ایران و منطقه خواند و تاكید كرد: در برهه حساس كنونی همه دلسوزان نظام در معرض آزمایش بزرگی هستند و باید نهایت تلاش خود را به كار ببندیم كه از آن سربلند بیرون بیاییم.

وی با تاكید بر اینكه در حال حاضر جز حفظ و نظام و منافع كشور و مردم و همچنین دفاع از اسلام به عنوان اداره‌كننده كشور آرزویی نداریم، تصریح كرد: بزرگ‌ترین آرزوی من این است كه اهدافی كه پیشتازان انقلاب در بدترین شرایط به دنبال آن بودند پیگیری شود. هاشمی رفسنتجانی با اشاره به جنجال‌آفرینی برخی رسانه‌ها در مورد سخنانش در اجلاس خبرگان رهبری در خصوص طرح برخی افراد دلسوز و خیرخواه گفت: متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها كه خود را در بهشت برین میبینند شتابزده در خصوص این اظهارات عكس‌العمل نشان دادند ولی باید متذكر شوم افرادی دلسوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد دهنده این طرح به اینجانب بودند كه مورد موافقت بنده نیز قرار گرفت و قرار است نتایج آن به زودی در دیداری كه با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش وظیفه احزاب كشور را در شرایط كنونی خطیرتر از گذشته خواند و تاكید كرد: منطق و تجربه بشری نشان میدهد كه اگر قرار است كشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امكان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری احزاب را پیش برنده و ضربه‌گیر نظام خواند و با تاكید بر اینكه هیچ‌چیز جای احزاب را در اداره كشور نمیتواند بگیرد، تاكید كرد: خانه احزاب میتواند در نبود احزاب نیرومند در كشور در حل بسیاری مسائل و مشكلات كشور كارساز و موثر باشد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله موسوی تبریزی دبیركل خانه احزاب كشور و همچنین آقایان كاشفی، كنعانیمقدم، صفرزاده-یحیوی، شیخیانی؛ مرتضوی و سركار خانم راكعی برخی دیگر از اعضای شورای مركزی این تشكل با تشریح مسائل و تحولات كشور در شرایط حساس كنونی، دغدغه‌ها و نگرانیهای خود را در مورد حوادث اخیر و نحوه برخورد با آن و نیز شرایط حساس احزاب كشور بیان كردند و خواستار استفاده از ظرفیت‌های آیت‌الله هاشمیرفسنجانی برای برون رفت از این شرایط شدند.

ده روز سخت، تحقیرآمیز و بی‌حاصل برای کاروان ۱۰۰ نفری ایران

ده روز سخت، تحقیرآمیز و بی‌حاصل

ادامه راه سبز «ارس»: سفر محمود احمدی نژاد در حالی در سازمان ملل به پایان رسید که به گفته یکی از افراد نزدیک به دفتر نمایندگی ایران در نیویورک سی سال گذشته هیچگاه یک رییس دولت از ایران با چنین انزوا وتحقیری مواجه نشده بود: "آقای احمدی نژاد درطول سفر بسیار عصبی بود و وقتی که یکی از افراد نمایندگی خبرهای تجمعات را به وی داده است او با عصبانیت گفته که نمی‌خواهد چیزی در این مورد بداند."


در حالی که احمدی نژاد با بیش از یک صد همراه یکی از بزرگترین کاروان های سیاسی عازم شده به نیویورک را به خود اختصاص می داد با بی توجهی بسیار محسوس هیات های نمایندگی دیگر کشورها مواجه شد. منبع خبری روز با این شرط که نامش ذکر نشود گفت: "تلاش های ماه گذشته نمایندگی ایران در سازمان ملل برای برگزاری جلسات حاشیه ای محموداحمدی نژاد با دیگر رهبران جهان بی نتیجه ماند به نحوی که وی دریک جلسه از این وضعیت به عنوان ناهماهنگی یاد کرد و خزایی سفیر ایران در سازمان ملل و منوچهر متکی وزیر خارجه را به باد حمله گرفت."

تجمع گسترده ایرانیان در شهر نیویورک که انعکاس گسترده ای در رسانه های آمریکا داشته است یکی از دیگر عواملی بوده که حضور رییس دولت دهم را با حاشیه های بسیاری همراه کرد. روز پنج شنبه پس از آنکه محمود احمدی نژاد سخنرانی خود را در سالن مجمع عمومی سازمان ملل به پایان رساند که بیش از ۷۰ درصد صندلی های سالن خالی بود. وی از همان جا یک راست راهی هتل محل اقامت خود، اینترکنتینانتال، شد. این در حالی بود که از چند ساعت قبل چندصد تن ازایرانیان با تجمع درجلوی در هتل و با شعارهایی در محکومیت اقدامات پس از انتخابات کاری کرده بودند. در نتیجه، برخلاف دیگر رهبران حاضر در این اجلاس که با تشریفات خاصی از درب اصلی هتل وارد محل اقامات خود می شدند، احمدی نژاد مجبور شد با تدابیر ویژه ای از در پارکینگ هتل وبه صورتی پنهانی به هتل برود.

در نشست احمدی نژاد و ایرانیان که کارمندان ایران در سازمان ملل وخانواده هایشان جمع گلچین شده ای از ایرانی ها از چند ماه قبل برای آن تعیین شده بودند و یک هیات ویژه برای این انتخاب از دو هفته قبل در نیویورک مقیم شده بود، شرایط هیچ شباهتی به سال های گذشته نداشت. پیش از ورود به سالن تلفن های همراه حاضران و نیز هر گونه ابزارهای ضبط صدوتصویر از آنها گرفته شد، در حالی که سال های قبل یکی از اصرارهای احمدی نژاد به گرفتن عکس با مردم و نمایش محبوبیت خود بود. با این وجود یکی از شرکت کنندگان توانست ویدپوی این جلسه را به خارج از محل کنفرانس منتقل کند. یکی از حاضران در این جلسه به خبرنگار روز گفت که فرد مزبور این ویدپو را توسط دوربینی که روی عینک خود نصب کرده بود گرفته بود: "تدابیر امنیتی خیلی شدید بود. پیش از جلسه به تک تک کسانی که کارت مجاز شرکت در جلسه داشتند گفته شده بود که تحت هیچ شرایطی بلیط خود رابه فرد دیگری ندهند وبا خود دوربین یا تلفن همراه نیاورید و درغیراین صورت جلوی درورودی محل برگزاری جلسه از آنها گرفته خواهد شد. فردی که ظاهرا این فیلم را گرفته خبرنگار یک شبکه خارجی بود که گفته می شود عینک بزرگی به چشم داشت و خیلی مشکوک به نظر می رسید اما همه توجه تیم حفاظت آقای احمدی نژاد به وسایل ضبط صوتی وتصویری متداول بود."

دربیرون از جلسه فضای سنگینی حکمفرما بود. هر یک از اعضای هیات ایرانی که فاصله بین خیابان لگزینگتون تا درب ورودی هتل که نزدیک به سی متر می شد را طی می کرد با شعارهای تند حاضرین مواجه می شد. هنگامی که اسفندیار رحیم مشائی وارد هتل می شد حاضران با شعارهای "دروغگو، دروغگو، دروغگو" و "قاتل بیا بیرون قاتل بیا بیرون"، "دولت استعفا اَه اّه"، "مرگ بر دیکتاتور" او را مورد حمله قرار دادند. یکی دو نفر از مامورین اطلاعاتی تلاش می کردند که با حضور درمحل به آرام کردن افراد بپردازند که این موضوع با شعارهای بیشتر حاضرین همراه شد. دراین میان چندین هیات دیپلماتیک از جمله نخست وزیر ترکیه وارد هتل شدند درحالی که آن سوی خیابان در اشغال افرادی بود که پوسترهایی از ندا آقا سلطان و شعارهای مرگ بردیکتاتور، احمدی نژاد قاتل را در دست داشتند.

تجمع کنندگان با دادن شعار علیه ایرانیانی که به عنوان میهمان وارد هتل می شدند کاری کردند که برخی از آنها مجبور شدند صورت خود را در برابر دوربین های افراد حاضر بپوشانند. چندین تن از این افراد با ایستادن در نزدیکی درب هتل و صحبت با حاضرین از اینکه به جلسه بروند منصرف شدند. تجمع کنندگان می گفتند: "ایرانی بی غیرت خیانت خیانت."



یکی از شرکت کنندگان دراین جلسه به روز گفت: از ابتدای جلسه فضای سنگینی بین ایرانیان حاضر در جلسه وجود داشت. نگران بودیم که کسی عکس از ما گرفته باشد و بعدا بگذارند روی اینترنت وبگویند ما خائن هستیم. اما من فقط برای کنجکاوی رفته بودم که ببینم دراین شرایط بحرانی که درایران وجود دارد او چه حرفی دارد که بزند؟ برای همین من به همراه چند تن دیگر مجبور شدم بعد از پایان جلسه مدتی را در صبرکرده تا به نحوی فضای خارج از هتل آرام شود."

منبع نزدیک به هیات ایرانی به روز گفت: "چندین تن از ایرانیان حاضر دربرگه هایی که برای طرح سوال در اختیار حاضرین گذاشته شده بود عبارت« احمدی نژاد رییس جمهور من نیست» را نوشته بودند و یکی از کارمندان دفتر نمایندگی هم به جای اینکه آنها را کنار بگذارد، همه را به جلوی احمدی نژاد گذاشت. این موضوع باعث عصبانیت احمدی نژاد شد به نحوی که بعد از جلسه تهدید کرد که دست به تغییرات عمده در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک خواهد زد."

احمدی نژاد در این جلسه به طرح موضوعات همیشگی خود در زمینه هولوکاست، مساله افغانستان و نیز رابطه ایران و آمریکا پرداخته وازجمله گفته است که ایران وآمریکا می توانند در افغانستان همکاری کنند. درپایان جلسه یکی از جوانان شرکت کننده به نام "میم" در اعتراض به اینکه به هیچ یک از ایرانیان اجازه طرح پرسش داده نشد، لب به اعتراض گشود.