۱۳۸۸/۱۰/۰۹

اظهارات احمدي مقدم: ماشين پليس دزدي بود!

اظهارات مهم فرمانده نیروی انتظامی کشور:
500 نفر را در عاشورای تهران دستگیر کردیم

. ادامه راه سبز«ارس»: به گزارش فارس، اسماعيل احمدي مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: دوره مدارا با آشوبگران و اغتشاشگران تمام شده و از اين به بعد هر كس در اين گونه تظاهرات شركت كند پليس برخورد شديد و قاطعي خواهد داشت. علاوه بر اين دستگاه قضايي هم شدت برخورد خود را افزايش داده است.

فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: دوره مدارا تمام شده و چشم فتنه را كور خواهيم كرد. هر كس در اين گونه تظاهرات شركت كند با برخورد قاطع پليس مواجه خواهد شد.

سردار احمدي مقدم افزود: افرادي كه در اغتشاشات دستگير شوند با آنان به عنوان مجرم برخورد قاطع خواهيم كرد و عمل افرادي كه در تجمعات آشوبگران شركت كرده و موجب ناامني مي‌شوند، محاربه است.

120 نيروي پليس مجروح شدند

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد در حوادث روز عاشورا 120 نفر از نيروهاي پليس به درجات مختلف مصدوم شدند كه 60 نفر از آنان در بيمارستان بستري هستند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا 2خودرو و چند موتورسيكلت پليس توسط آشوبگران به آتش كشيده شد و آشوبگران وسايل مردم از قبيل موتورسيكلت، خودرو، مغازه‌ها، بانك‌ها و اموال عمومي‌ را به آتش كشيده و خسارت وارد كردند.

خودروي پلیس سرقتی بود!

احمدي‌مقدم در پاسخ به سئوالي در رابطه با تصاويري در سايت‌هاي اينترنتي و زير گرفته شدن برخي افراد از سوي خودروهاي نیروی انتظامی گفت: هيچ تصويري وجود ندارد و شما هم دروغ نگوييد و حق نداريد ديگر سئوال‌هاي دروغ بپرسيد.

وي اظهار داشت: روز عاشورا آشوبگران با استفاده از يك خودروي سرقتي 2 نفر را زير گرفته و كشتند. تلاش براي يافتن اين افراد ادامه دارد كه هدفشان ضربه زدن به انقلاب بود.

(ارس: جناب احمدي مقدم گيريم كه خودروي پليسي كه در چهارراه كالج اقدام به زير گرفتن مردم كرد سرقتي بود ، اما آيا ميتوانيد دو خودروي ديگر نيروي انتظامي كه به سپر گاردهاي ضد اقتشاش مجهر بودند و در فيلم كاملا قابل مشاهده است " مشاهده فيلم اينجا" و به طرز وحشيانه در ميدان وليعصر ملت را مانند بلدوزر زير ميگرفتند را سرقتي ناميد؟!!! واي به حالتان كه چكونه جواب خدا را در آن دنيا خواهيد داد!) (راستي! خودروهاي مخصوص اقتشاش كه در يزد و در روز 16 آذر مردم را زير مي گرفتند هم سرقتي بود! "مشاهده فيلم اينجا". برادر عزيز كشتار ملت كه شاخ و دم ندارد!، با سلاح گرم نشد با سلاح سرد، گوله نشد با ماشين، با ماشين نشد با باتوم، با باتوم نشد با قمه، با قمه نشد با... فقط مهم اين است كه به دستور كشتار ملت اعتراف كنيد ، كه مردانگي اين را هم نداريد! و با ذلت به دروغ پناه آورده ايد!)

فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با نحوه كشته شدن افراد در روز عاشورا و كشته شدن يك يا دو نفر با اسلحه ساچمه‌اي گفت: پليس هم در دفاع از خودش مجاز به استفاده از ابزارش است و هيچ جاي دنيا نداريم كه پليس مجروح شود از اين رو در صحنه‌هاي بعدي پليس با اقتدار بيشتري برخورد مي‌كند.

وي اذعان كرد كه اسلحه‌ ساچمه‌اي جزو سلاح‌هاي ضد شورش پليس است.

سردار احمدي مقدم ادامه داد: در مورد علت مرگ كشته شدگان روز عاشورا منتظر نظر نهايي پزشك قانوني هستيم.

فرمانده ناجا اذعان كرد: سيد علي موسوي خارج از منطقه آشوب توسط سرنشينان يك خودرو ترور شده است كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

(ارس: آقاي احمدي مقدم!، براساس گزارش شاهدان عینی، روز عاشورا حوالی ساعت 1 تا 2 بعدازظهر یک اتومبیل پاترول مشکی رنگ به شماره ۷۵۲م۸۷ – ایران۱۱ با چهار سرنشین لباس شخصی با سرعت هرچه تمام تر به سمت مردمی که در خیابان حضور داشتند یورش برد که شادمانابتدا دونفر را زیر گرفت و از روی یکی از آنها به طور کامل رد شد، نفر کنار راننده هم مسلح به کلت بوده و در طول حرکت ، چند گلوله به سمت مردم شلیک کرد و سپس طول خیابان شادمان را به همین صورت طی کرده، دور زد به سمت خیابان آزادی برگشت. بعد از رفتن پاترول چند نفر زخمی و تیرخورده روی زمین افتاده بودند که مردم به کمک آنها رفتند. با توجه به شواهد خواهرزاده میرحسین موسوی هم در همین منطقه تیر خورده و به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش دو یا سه موتورسوار نیز اتومبیل پاترول را همراهی می کردند و هزاران نفر مردمی که در خیابان شادمان حضور داشتند شاهد این صحنه بوده و برخی حتی می توانند چهره ضارب را شناسائی کنند.

گفتنی است سرنشینان اتومبیل فوق بعد از انجام این جنایت وارد اتوبان یادگار شده، در لاین شمال به جنوب توقف کرده و با نیروهای بسیجی مستقر در محل به گفتگو پرداخته اند و بسیاری از اتومبیل هایی که در ترافیک اتوبان یادگار بودند نیز این خودرو و سرنشینان آن را دیده اند.

طبق مشاهدات شاهدان عینی، شخص ضارب که با کلت به مردم شلیک می کرد جوانی 19-20 ساله با ریش و سبیلی کم پشت و هنوز سبز نشده بوده و لباس کرم رنگ به تن داشته است.)

دستگيري 500 نفر در اغتشاشات روز عاشورا

وي اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا پليس 500 نفر از اغتشاشگران را دستگير كرد اما ممكن است برخي از اين افراد آزاد شده باشند. البته وزارت اطلاعات و ديگر ضابطان هم دستگيري‌هايي داشته‌اند.

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر وجود فيلم مبني بر زير گرفتن مردم توسط ماشين پليس گفت: نبايد حرف بي‌ربط زده شود. بايد تصاوير و مدارك خود را ارائه كنيد. اين گونه نيست كه سؤالي دروغ بپرسيم و سوء استفاده كنيم.

سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: هيچ تصويري در خصوص زير گرفتن مردم توسط خودرو پليس وجود ندارد!

(ارس: آقاي مقدم فقط اين دو فيلم براي اثبات دروغگويي شما كافيست! "اين" و "اين")

وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني برورود نيروهاي پليس به خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: قرار نيست پليس براي تعقيب آشوبگران و مجرمان مجوز ورود بگيرد، پليس براي برخورد با مجرمان در طي روز مي‌تواند به هر مكاني وارد شود و احتياجي به مجوز نيست.

وي در ادامه افزود: خبرنگار و رسانه براي پليس محترم است اما آشوبگران نبايد وارد هر ساختماني شوند و در آنجا احساس امنيت كنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پليس فرار كند مي‌توانيم براي تعقيبش وارد هر مكاني شويم. با مطرح ساختن چنين سؤالاتي و به راه انداختن فضاسازي رسانه‌اي براي پليس مشكل فراهم نكنيد.

وي اظهار داشت: برخورد پليس از اين به بعد شديدتر خواهد شد.

۱۳۸۸/۱۰/۰۸

بيانيه جرس در مورد فتنه جديد كودتاچيان و تماميت خواهان

بيانيه جرس در مورد فتنه جديد كودتاچيان
"كارنوال عاشوراي2"


. ادامه راه سبز«ارس»: سايت جرس صبح چهارشنبه بیانیه اي خطاب به ملت ایران صادر کرد. در این بیانیه ضمن تاکید بر پرهیز جدی از خشونت آمده است: درشرایطی که دولت کودتا به گونه ناباورانه ای در روز عاشورا تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خاک و خون کشانده است ، دست پیش را گرفته و برای پوشاندن جنایت یزیدی خویش، با استفاده ابزاری از مقدسات مذهبی، موضوع "حرمت شکنی محرم" را مطرح می نماید و با این دستاویز که گوئی کسانی سوت یا دست زده اند! می خواهد در فضای فریبی که ایجاد کرده اقدام به سرکوب خونین و دستگیری های گسترده تر نماید.

متن كامل بيانيه بدين شرح است:


در فرهنگ مذهبی ما، نعل وارونه زدن و قرآن سرنیزه کردن های فریبکارانه برای تحریک احساسات و عواطف دینی توده های نا آگاه شیوه ای کاملا شناخته شده است.

رژیم استبدادی سلطنتی نیزاز این ترفندهای توطئه گرانه همواره تغذیه می کرد؛ نسل دیروز به خاطر دارند که چگونه ساواک و دستگاههای سرکوب، تلاش کرد قیام مردمی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را با حمله به اتوبوس ها و مدارس دخترانه و آتش زدن سینماها مشکوک نماید وبا دستگیری و محاکمه و اعدام افرادی از جنوب شهر، آنرا حرکت کوری از ناحیه متعصبان مذهبی و اوباش و چاقوکشان علیه حقوق زنان جلوه دهد.

در آستانه انقلاب اسلامی 22 بهمن سال ۱۳۵۷ نیزهمگان شاهد آتش زدن بانکها، سینماها و برخی اماکن دولتی توسط ساواک و عوامل مشکوک حکومتی بوده ایم.

"کارناوال عاشورای 1" در تهران علیه دولت آقای خاتمی در سال ۱۳۷۶را هم نسل امروز بخاطر دارند و می دانند تمامیت طلبان از هیچ شیوه ای برای حفظ قدرت خویش فروگذاری نمی کنند.

اینک درشرایطی که دولت کودتا به گونه ناباورانه ای در روز عاشورا تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خاک و خون کشانده است ، دست پیش را گرفته و برای پوشاندن جنایت یزیدی خویش، با استفاده ابزاری از مقدسات مذهبی، موضوع "حرمت شکنی محرم" را مطرح می نماید و با این دستاویز که گوئی کسانی سوت یا دست زده اند! می خواهد در فضای فریبی که ایجاد کرده اقدام به سرکوب خونین و دستگیری های گسترده تر نماید.

جنبش سبز ملت ایران در اعتراض به دروغ و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، اما با توجه به عمق نارضایتی عمومی از حکام بی تدبیر به جنبشی ضد استبدادی برای احقاق حقوق به یغما رفته ملت، برقراری دموکراسی و احیای اصول فراموش شده قانون اساسی تبدیل شد.

متاسفانه رهبر و پاسداران استبداد دینی اعتراض مسالمت آمیز و حق طلبانه ملت ایران را - که حق قانونی و شرعی آنان است - به تعابیر نادرست "فتنه" و "اغتشاش" تعبیر کرده، خود را حق مطلق پنداشته و همانند همه دیکتاتورهای تاریخ هرگونه اعتراض به خود را توطئه اجانب و شورش بی بند و بارها علیه مقدسات دینی اعلام کردند و با سناریوهای نخ نمای پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی در تظاهرات دانشجوئی 16 آذر و به راه انداختن "کارناوال عاشورای 2" در روز یکشنبه مقدمه فریب افکار عمومی را فراهم کرده اند. احیاگران شیوه های "اموی"، با حیله های "عمروعاصی"، "پیراهن عثمانی" علیه جنبش سبز علوی علم کرده اند.

آری در عاشورای 88 حرمت ماه حرام توسط ماموران بدنام لباس شخصی حکومت هتک شد و جان بیش از سی و هفت انسان بیگناه- که به فرموده قرآن کریم حرمت هر یک با حرمت جان تمام آدمیان برابر است - به ناحق گرفته شد. خشونتهای اعمال شده در یکشنبه خونین تهران و شهرستانها توسط ماموران لباس شخصی صورت گرفته است و عزاداران سبز حسینی کمترین دخالتی در آن نداشته اند. رژیم دروغ و تزویر باانتساب اعمالی که خود تدارک دیده بوده به معترضان مسالمت جو، برخی اذهان ناآگاه را فریفته و با تدارک راه پیمائی سراسری قصد سرکوب گسترده تری گرفته است.

ملت رشید ایران با سوابق تاریخی خویش با این سناریوها و ساز و کارهای سرکوب گران بخوبی آشنائی دارند و با چنین تحریکاتی در دام ددمنشان نمی افتند و با هوشیاری و مراقبت همگانی مانع ازابراز خشونت متقابل و واکنش های انفعالی و انعکاسی می گردند.

مطالبات جنبش سبز کاملا مشخص است: احیای اصول منسی قانون اساسی و پاکسازی جمهوری اسلامی از استبداد دینی. روش جنبش سبز مسالمت آمیزو ضد خشونت است. جنبش سبز بر اساس تعالیم حسینی و منطبق بر اصل امر به معروف و نهی از منکر و برعلیه مظالم اموی و شیوه های یزیدی به راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.

مکر و حیله و کیدهای شیطانی همواره به خودشان بر می گردد. این وعده الهی است که او نقشه های خائنین را به هدف نمیرساند (ان الله لایهدی کیدالخائنین) و کسانی که با پوشاندن حقیقت وافترا به حق طلبان و آزادی خواهان علیه مردم توطئه می کنند، خود در دام کیدشان گرفتار می شوند (والذین کفروا هم المکیدون).

سقوط دولت ظلم وعده الهی است. با ایمان به نصرت حق با صبر و بصیرت، با متانت و بردباری بدور از خشونت و شتاب راه سبزمان را ادامه می دهیم.

شبکه جنبش راه سبز (جرس)

آغاز تشییع پیكر خواهرزاده موسوی

آغاز تشییع پیكر خواهرزاده موسوی


. ادامه راه سبز«ارس»: شنیده های خبرنگار آینده از آغاز تشییع مرحوم سید علی حبیبی موسوی حكایت دارد.

بنا بر این گزارش صبح امروز به به خانواده موسوی برای حضور در تشییع آن مرحوم خبر دادند و صبح امروز تشییع پیكر مرحوم سیدعلی موسوی حبیبی خامنه آغاز شد.

گفته می شود تنها ساعتی پیش به خانواده این مرحوم زمان خاكسپاری اعلام شده است.

به رغم گفته رادان: ويدئوي زير گرفتن عمدي مردم توسط خودروهاي پليس در عاشوراي خونين

به رغم گفته سردار رادان:
ويدئوي زير گرفتن عمدي مردم توسط خودروهاي پليس در عاشوراي خونين!

. در حالی احمد رضا رادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ شب گذشته در تلوزیون مدعی شد که کشته شدن دو تن از شهدای عاشورای تهران، در اثر تصادف با خودروی ناشناس خبر داده بود. تصاویر ضبط شده از سوی مردم با گوشی تلفن همراه نشان دهنده آن است که این خودروها متعلق به پلیس بوده است همچنین این تصاویر نشان می دهند که زیر گرفتن مردم معترض در خیابانها نه حادثه ای تصادفی بلکه اقدامی عمدی بوده است:




در عاشورا کسی کشته نشد!

در عاشورا کسی کشته نشد!


. سردار رجب زاده فرمانده پلیس تهران بزرگ اعلام کرد " در حادثه عاشورا هیچ کس کشته نشد." این سردار علت مرگ چهار تن از شهروندان تهران را بشرح زیر اعلام کرد" یکی از این افراد بطور کاملا تصادفی و خودجوش از پل لیز خورد و بعد از تصادف با تعدادی باتوم و دوازده متر مربع آسفالت خیابان، دچار مننژیت شد و سه ثانیه بعد درگذشت، همچنین دو تن از شهروندان دیگر به نام عباس کربلایی و علی اکبر حسینی، در حین عبور از خیابان شهدا و در حال رفتن به سرچشمه به دلیل اصابت گاز اشک آور با اتومبیل تصادف کرده و راننده اتومبیل به سایر اقدامات خویش در حمایت از مقام شامخ رهبری نظام ادامه داد. همچنین یک نفر نیز به نام موسوی به دلیل اصابت گلوله مشکوکی که به گفته رجانیوز و تعدادی دیگر از بیماران روانی، از فاصله 6000 کیلومتری از لندن شلیک شده بود، بعد از طی سه ساعت و نیم به تهران رسیده و موجب قتل موسوی شد. به گفته مقامات پلیس تهران، نمونه گلوله شلیک شده که موسوی با آن کشته شده است، کمابیش شبیه همان گلوله ای است که نداآقاسلطان با آن کشته شده است. سردار شمربن رادان اعلام کرد " احتمالا گلوله توسط شخصی به نام آرش حجازی شلیک شده و جسد وی نیز مفقود شده است." سردار شمربن رادان اعلام کرد، گم شدن جسد موسوی نشان می دهد که اصلا کسی به این نام کشته نشده است. وی گفت حاضرم به جان یکی از پدرهای رئیس جمهور قسم بخورم که در روز عاشورا کسی کشته نشد.

سردار شمربن رادان به نقل از اجداد خود در مورد روز عاشورای سال 63 هجری موارد زیر را مشروحا اظهار نمود:

به گفته سردار محمود بن مرجانه، فرمانده سپاه تهران بزرگ، عوامل اغتشاشگر شخص موسوم به حسین فرزند علی که از سوی برخی عوامل خارجی تحریک شده بودند، بدون داشتن مجوز قانونی و جهت خروج بر حاکمیت، وارد منطقه استحفاظی کربلای بزرگ شده و در حالی که برادران نیروی ضد شورش و لباس شخصی حامی ولایت، سعی در آرام کردن آنان داشتند، سر تعدادی از آنان در اثر اصابت با شمشیرهای مشکوک بریده گردید و چون نیروهای مسوول حاضر در صحنه از شمشیر استفاده نمی کنند، معلوم نیست این افراد به چه دلیل کشته شده اند، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد، اسناد مشخصی در دست است که این اقدامات به دست خود عوامل اغتشاش صورت گرفته است.

بنا به اعلام سازمان روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با بحران عاشورا، شخص موسوم به عباس فرزند حسین، معروف به ابوالفضل که از آقازادگان محسوب می شد، برای اغتشاش و ایجاد تشویش در اذهان عمومی در صحنه حاضر شده و به بهانه آوردن آب، به تحریک افراد پرداخته و بعد از سوء استفاده از برخی برادران بسیج ناحیه کوفه عملا دست های خود را بریده و طوری وانمود کرد که انگار به شهادت رسیده است، در حالی که تصاویر موجود از وی که فعلا نشان داده نخواهد شد، گویای این امر است که آب به میزان کافی در دسترس افراد بوده و علت قطع آب در برخی مناطق صحرای کربلا نیز به علت نپرداختن قبض آب و سوء استفاده از اموال بیت المال بوده و شخص مذکور و خانواده وی سالها از آب مجانی استفاده می نمودند.

همچنین ستاد مبارزه با اغتشاشات اعلام کرد که دو تن از افراد فریب خورده و تحریک شده که اسناد ارتباط آنان با خارجی ها موجود است، به نامان علی اکبر و علی اصغر، 14 ساله و شش ماهه در جریان درگیری کشته شده اند. به گفته شاهدین عینی از جمله سردار شمر بن رادان، شخص موسوم به علی اصغر بطور علنی علیه امنیت عمومی اقدام نموده، و ماموران چند بار با زدن گاز اشک آور و پرتاب گلوله غیرمستقیم از والدین وی خواستند که او را از صحنه خارج کنند، اما حضور برخی از راویان خبری ناشناخته در محل نشان می دهد که قتل کودک مذکور که به گفته سبزها شش ماهه اما به گفته منابع ذیربط و بخصوص منابع بیربط 24 ساله بوده سوابقی در ارتباط با گروهک های منحله ضدانقلاب داشته و حضور همزمان دو برادر در این صحنه مشکوک است.

سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز، طی اطلاعیه ای اعلام داشت، سردار سابق، برادر سابق حر بن ریاحی از فرماندهان اسبق سپاه که در دوران جنگ نیز به گفته بسیاری از فرماندهان در مقابل دشمن از خود ضعف های فراوانی نشان داده بود، در جریان اغتشاشات محرم اخیر، توسط برخی عناصر فتنه فریب خورده و به عوامل دشمن پیوست و در اغتشاشات اخیر نقش مهمی داشت، و چون به گفته امیرالمومنین یزید از نخبگانی بود که نتوانست راه درست را انتخاب کند، در جریان درگیری ها کشته شد. سربازان گمنام یزید بن معاویه اعلام کردند از جستجوی خانه وی اسناد و مدارک طبقه بندی شده ای کشف شد که نشان می دهد، وی از مدتها قبل توسط کانون فتنه به استخدام دشمن درآمده بود.

از سوی دیگر، عبیدالله بن جنتی از فرماندهان کل کشور اعلام کرد که خبر کشته شدن هفتاد و دو نفر در واقعه دیروز کربلا سیاه نمایی نظام بوده و بطور کلی در این حادثه بین چهار تا پنج نفر، احتمالا کشته شده اند. سردار شمربن رادان که مسوولیت حفظ امنیت را برعهده داشت اعلام کرد اکثر این افراد علیرغم اعلام پلیس راه کوفه مبنی بر احتمال ابتلای مننژیت در هنگام عبور از مسیر بیابان های کربلا، باز هم در منطقه حاضر شده و دست به اغتشاش زدند. این ستاد همچنین انعکاس گسترده و بین المللی سخنان خانم زینب حسینی، خواهر یکی از سران اغتشاشگران را که طی آن به مقام عظمای ولایت توهین شده بود، محکوم کرد و اعلام کرد، اگر این اغتشاشات ادامه یابد به دستگیری علی بن حسین و خانم زینب حسینی و دیگران نیز دست خواهد زد. سردار شمربن فیروزآبادی همچنین اعلام کرد سرکوب اقدامات خائنانه آقای حسین و خانواده اش در روز عاشورا، مقدمه ای بر سرکوب کلیه عوامل دشمن است و اگر این اتفاقات ادامه یابد، بقیه عوامل نیز شناسایی و به اشد مجازات محکوم می شوند.

در همین راستا، قاضی شریح مرتضوی نیز اعلام کرد اجساد کشته شدگان تا اطلاع ثانوی به خانواده های آنان تحویل داده نمی شود، اگرچه خانواده ای هم از آنان باقی نمانده است، اما وی برگزاری هرگونه مجلس ختم، تشییع جنازه، سوگواری، راهپیمایی را تا هفتصد سال دیگر ممنوع اعلام کرد. محمود بن مرجانه، معروف به ابن مجهول که فرماندهی عملیات را برعهده داشت، شکست دشمنان را مقدمه ای بر سقوط امپراطوری روم و امپراطوری ایران دانسته و اعلام کرد آماده هر نوع همکاری با جمهوری حبشه می باشد.

ابراهيم نبوي

اطلاعیه دفتر آيت الله دستغيب در خصوص حرمت شکنی از حوزه علمیه ابوصالح

اطلاعیه دفتر آيت الله دستغيب در خصوص حرمت شکنی از حوزه علمیه ابوصالح

. ادامه راه سبز«ارس»: لباس شخصی ها امروز همزمان با مسجد قبای شیراز به حوزه علمیه ابو صالح و بیت آیت الله دستغیب نیز حمله کردند. بدين منظور دفتر حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب طي اطلاعيه اي كه در سايت معظم له قرار گرفته است، حركت مذبوحانه جمعی از افراد آشوبگر که به زعم خود، خود را مدافع نظام می‌دانند را نسبت به حرمت شكني آنان به حوزه علميه ابوطالح و مسجد قبا شيراز و نيز ضرب و شتم طلاب و مردم را محكوم و خواستار رسيدگي مسئولين امر به برخورد با عاملین اين حرمت‌شکنی‌ شد.

متن اين اطلاعيه بدين شرح است:

بسمه تعالی

«انّا لله و انّا الیه راجعون»

با کمال تأسّف و تأثّر به اطّلاع مردم مؤمن و شریف می‌رساند که در ماه حرام و سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(علیه السلام) جمعی از افراد آشوبگر که به زعم خود، خود را مدافع نظام می‌دانند، در حضور بعضی از مسئولین شهر و مسئولین نظامی و انتظامی، حرمت حوزۀ علمیۀ ابوصالح(عج) و مسجد قبا (پایگاه اصیل انقلاب اسلامی) را شکسته و اقدام به تخریب و هتک حیثیت نمودند.

همچنین در اقدامی هماهنگ به دفتر و بیت حضرت آیت‌الله سیّدعلی محمّد دستغیب (مدّ ظلّه العالی) حمله کرده و بعضی از روحانیون که از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس بوده‌اند را مجروح نموده‌اند که حسب الامر معظم له طلاب و اصحاب مسجد هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نداده‌اند و از نیروی انتظامی خواستند که امنیت را برقرار نماید.

بدین وسیله این حرکات مذبوحانه را محکوم کرده و از مسئولین امر برخورد با عاملین و ممانعت از تکرار این‌گونه حرمت‌شکنی‌ها را خواهانیم.

دفتر حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب

فیلم و متن كامل سخنرانی سیدمحمد خاتمی در جماران در شب عاشورا

فیلم و متن كامل سخنرانی سیدمحمد خاتمی در شب عاشورا
"حسينيه جماران"


. ادامه راه سبز«ارس»: "تا روزی که زورمندان کم خرد، که دارای غرور و توهمند، و قدرت خود را در محرومیت و تحقیر انسان میدانند، و از سیاست جز سرکوب و دخالت و تحمیل و تحقیر و تطمیع چیزی نمیدانند [بر سر کارند]، باید جشن پیروزی کلمه بر شمشیر را به تأخیر انداخت. اما حرکت خرامان و شکوهمند تاریخ بشری به سوی آزادی و آزادگی ست."


کلمه: عاشورا ستیزان و یزیدیان زمان، پس از حمله از قبل برنامه ریزی شده به مراسم عزاداری امام حسین و سخنرانی سیدمحمد خاتمی – که حضرت امام او را فرزند فاضل و با تقوای خویش خطاب کرده بود، در رسانه ها و بوق های کریه خود نوشتند و دمیدند که «مردم و دانشجویان» در پاسخ به سخنان تفرقه انگیز سخنران و شعارهای ساختارشکنانه حامیانش «به طور خودجوش!» و «با حفظ آرامش!» به این سخنان اعتراض کردند.

فیلم زیر که با کیفیت بالا برای اولین بار در اختیار مخاطبین گذارده می شود، دلیلی دیگر است بر اثبات دروغگویی مزدوران و قلم به دستان مخالف ملت.

در بخشهایی از فیلم، مشاهده می کنید که چگونه جمع ۱۰-۱۵ نفره خرابکار در میانه سخنرانی سید بزرگوار اصرار به بر هم زدن سخنرانی و نظم جلسه دارند، و باز می توانید سعه صدر و آرامش مردم و دانشجویان واقعی که از لحاظ تعداد چندین برابر این مزدوران هستند، حتی وسعت نظر شخص آقای خاتمی که برای ایشان آرزوی جزای خیر نیز می نماید را مشاهده نمایید. اما وقتی برادران انتظامات حسینیه به قصد درخواست آرامش به میان جمعیت خرابکار رفتند، می توانید ببینید که چه رفتاری با ایشان می شود.

در بخش انتهایی فیلم نیز می توانید «حرکت خودجوش» عده ای از افراد شناخته شده را مشاهده کنید که «با حفظ آرامش» پس از شلیک تیر هوایی و ضرب و شتم مردم و عزاداران حسینی در بیرون از حسینیه، با باتوم اقدام به شکستن شیشه های این ارض مقدس کردند و با سبعیت تمام پس از شکستن در اصلی حسینیه ای که از روز ساخته شدن تا این لحظه به ساحت آن توهین نشده بود، پیروزمندانه و فاتحانه به داخل حمله ور شدند.

لازم به ذکر است که حفاظت از حسینیه جماران به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که آن شب نیز حضور بسیار پر جمعیتی در محل داشتند. این نیروها به بهانه پر شدن حسینیه، بیش از یکساعت پیش از شروع شدن برنامه، درهای حسینیه را به روی علاقمندان بستند، در حالیکه همانطور که در تصاویر می بینید بخش خانمها تقریباً خالی است، و بخش آقایان هم بسیار تنک است.

مشروح سخنان سید محمد خاتمی را نیز می توانید در انتهای همین خبر مطالعه بفرمایید.



دانلود با كيفيت بالا با حجم ~ 77مگ در فرمت flv "اينجا"
دانلود با حجم پايين تر ~ 33مگ در فرمت 3gp "اينجا"

به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی متن کامل سخنرانی وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تقدیر این بود که امسال مراسم شب عاشورا در این حسینیه باشد حسینیه ای که مرکز رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود. انتخاب حسینیه از سوی امام برای هدایت انقلاب و جامعه؛ نشانه پیوستگی انقلاب اسلامی با نهضت امام حسین (ع) است.

عشق به امام حسین عشق به همه زیبایی هاست؛عشق به خدا است که کمال مطلق است.عشق به انسان است که برترین آفریده خداست و عشق به عدالت است که خدا می خواهد اساس زندگی اجتماعی انسان باشد. عشق به آزادی است تجلی گاه وجود بلکه عین وجود آدمی است و عشق به امام حسین راز و رمز ماندگاری ملت بزرگوار ایران است که دل در گرو محبت امام حسین نهاد و راه ناهموار تاریخ خود را با پای ابله و جان خسته طی کرد و دمی چشم از قله بلندی که در پی آن بود برنداشت و می بینید و می بینیم که محرم همیشه در ایران و البته در بسیاری از نقاط جهان چه محشر و قیامتی است.

بگذارید زبان حال دلداگان امام حسین را در غزل بلندی از حافظ بجویم که فرمود:

روشن از پرتوی رویت نظری نیست که نیست /منت خاک درت بر بصری نیست که نیست

ناظر روی تو صاحب نظرانند آری /سر گیسوی تو در هیچ سری نیست که نیست

اشک غماز من ار سرخ برآمد چه عجب /خجل از کرده خود پرده دری نیست که نیست

از حیای لب شیرین تو ای چشمه نوش /غرق آب و عرق اکنون شکری نیست که نیست

شیر در بادیه عشق تو روباه شود/آه از این راه که در وی خطری نیست که نیست

آب چشمم که بر او منت خاک در توست/زیر صد منت او خاک دری نیست که نیست

گفته‌اند که همه روز عاشورا و همه جا کربلاست چرا که نه عاشورا یک روز است در تاریخ و نه کربلا یک سرزمین در جغرافیا؛ بلکه کربلا تجلی گاه وجود شگفت انگیز انسان خداجو، موحد حقیقت طلب و عدالت خواه است و عاشورا نماد حرکت این انسان به سوی مقصدی که خدا معین کرده است و امام حسین (ع) قهرمان بزرگ این صحنه شگفت انگیز است.

از آن جهت که هم آگاهی انسان را به سوی آن مسیر و هدف افزایش می دهد و هم او را برمی انگیزد تا حرکتش شتابان تر شود.

البته در بینش الهی توحیدی و ادیان آسمانی به خصوص اسلام، قهرمان و بازیگر اصلی صحنه تاریخ خود انسان است و پیامبران و مصلحان بزرگ الهی آمده اند تا آگاهی این انسان را بالا ببرند و اراده اش را تقویت کنند تا خود راه را با چراغ آگاهی و پای اراده بپیماید و طبعا این انسان هرچه آگاه تر و مصمم تر سیر او به سوی هدف شتابان تر و در نزدیک تر شدن به ان هدف کامرواتر است و امام حسین قهرمان آگاهی بخش و شتاب دهنده این حرکت است.

اما تاریخ بشر کدام سو و هدف دارد؟

انسان دارای تاریخ است و تاریخ اختصاص به انسان دارد و تاریخ بشری دارای سیر و هدفی است صرف نظر از همه نظریه ها و نگاه های فلسفی که کوشیده اند برای تاریخ جهت، ضابطه و قاعده و قانون بیابند وفارغ از بحث های دراز دامن در این باره، آنچه در اینجا می گوییم این است که تردید نکنیم که تاریخ هرچه باشد هدفش شکوفایی وجود آدمی است و این شکوفایی در گرو آزادی انسان است و گزافه نیست که تاریخ انسان را تاریخ آزادی بدانیم و بنامیم.

در اینجا مجال بحث مبسوط نیست ولی برای نشان دادن این سیر و هدف کافی است که اجمالا به حوادث و وقایعی بنگریم که برای همه ملموس و روشن است. شاخص ترین خصوصیت قرن گذشته مقابله جانانه ملت ها علیه ظلم و بیداد مدرن یعنی استعمار چه بصورت قدیم و چه جدید آن بوده و انسان های مظلوم و استعمار زده به هر حال اراده خود را بر اربابانشان تحمیل کردند. هرچند به علل گوناگون نتوانستند به همه خواست ها و آرمان های خود برسند ولی حرکت به سوی برداشتن بندهای استعمار از دست و پای انسان مظلوم دستاورد کمی نبود.

از سوی دیگر در قرن گذشته شاهد نوعی حرکت فراگیر به خصوص در کشور های محروم تر علیه بدترین شکل حکومت یعنی حکومت استبدادی بودیم و نیز شاهد ظهور و در پی آن سقوط حکومت های توتالیتر و بالاخره مساله ای به نام حقوق بشر حداقل در مقام ادعا مورد توجه ملت ها بوده است و حکومت ها نیز حتی در آنجا که به نقض ابتدایی ترین موازین حقوق بشر پرداخته اند در فضای عمومی ناچار شده اند به ظاهر حرمت نهادن به انسان حقوق او را بپذیرند.

اینها همه خود دلیلی است بر اینکه سیر تاریخ به سوی آزادی است و با مقایسه آنچه امروز در باب نظام مطلوب و مقبول در جان جهانیان جای گرفته است با آنچه دیروز بوده خیلی از مسائل را روشن می کند.

اگر تا دیروز تنها وجه حکومت رایج در شرق و غرب عالم به نحوی حکومت استبدادی بود در همه جا اکثریت نه تنها محکوم به اطاعت از خواست و اراده حاکمان غیر مسئول بودند بلکه در عمق جان وجدان خود نیز این امر را به عنوان سرنوشت محتوم خود پذیرفته بودند؛ امروز در جهان کسی نیست که بتواند از نظام های استبدادی و خودکامه دفاع کند و حتی مستبدترین حاکمان نیز تظاهر به مردم داری و دفاع از حق و حرمت مردم می کنند و در همه جا این اصل پذیرفته شده است که برترین و محکم ترین حق در عرصه اجتماعی حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش است و به عبارت دیگر مردم سالاری به عنوان کم هزینه ترین و پرفایده ترین سامان حکومت و نظام اجتماعی پذیرفته شده است و میبینیم که افتخار انقلاب اسلامی هم این است که منجر به استقرار جمهوری اسلامی می شود بنابراین در عرصه حیات اجتماعی به روشنی و بی هیچ تردیدی می توانیم ادعاکنیم که سیر تاریخ سیر به سوی آزادی است از این امر نکته ای دیگر که بسیار هم ارزشمند است در می آید و آن اینکه انسان رها شده از قیدهای تحمیلی استعمار و استثمار و استعباد اجتماعی و نیز آزاد از غرائز تلطیف نشده حیوانی چون خشونت و درنده خویی؛ جانب حق و عدالت را خواهد گرفت.

یعنی تاریخ بشر علاوه بر اینکه تاریخ آزادی است تاریخ فعلیت یافتن حق و عدالت نیز خواهد بودو این سخن را می توان بیان دیگری از نظریه مهدویت دانست. بر می گردیم به فراز آغاز سخن که هدف تاریخ شکوفایی وجود آدمی است.

یعنی وجود انسان در پرتو آزادی و در بستر حق و در سایه عدالت است که شکوفا می شود. اجازه بدهید از تجربه شخصی که طی این سالها داشته ام در اثبات ادعایم مدد بگیرم. این که در زمان ما نیاز به کوشش و بحث فراوان نیست تا همگان بپذیرند که به جای جنگ و خونریزی و کشتار می توان و باید با یکدیگر گفتگو کرد چندان آسان به دست نیامده است.

گویی تمام تاریخ خونین بشر؛ مقدمه این قضیه به ظاهر ساده بوده است البته می دانیم که رسیدن به یک داوری و پذیرش یک ارزش از سوی همگان با تحقق و فعلیت آن نظر و ارزش فاصله زیادی است و اصلا آرمان ها همان ها هستند که در خارج نیستند و انسان می خواهد به آنها برسد و لازم است که علیه موانع آن مبارزه کند و آنها را از سر راه بردارد.

موانعی که گاه بسیارسخت، متصلب است چنانکه امروز هم در برابر آرمان آزادی و عدالت وجود دارد و طبیعی است که تا وقتی زورمندان کم خرد که چشم بصیرتشان را غرور پر کرده است و دست انصافشان را توهم بسته است و از قدرت فقط تازیانه و شمشیر و بمب را می شناسند و از سیاست جز تزویر وتهدید و تطمیع چیزی را مراد نمی کنند و قدرت و مکنت خود را در گرو تحقیر انسان و محرومیت بخش های مهمی از آنها می دانند و با کمال تاسف در اثر پیشرفت دانش و فن این توان را یافته اند که در لحظه ای کوتاه گل و لبخند و امید و درخت و آب را با تیغ بلاهت خود از چهره زمین پاک کنند؛ باید جشن پیروزی کلمه بر تیغ، انسانیت بر دردمنشی و آزادی بر بردگی و آزادگی بر حقارت را به تاخیر انداخت ولی نمی توان و نباید حرکت خرامان و پرشکوه تاریخ پر درد بشری رابه سوی آزادی و حق و عدالت ندید و سرشار از امید و خشنودی نشد و همین امید و بینش است که ما، شما و همه انسان ها را علی رغم نامردمی هاوسختی ها و درد و رنج ها امیدوار و با اراده نگاه می دارد.

بعد از این مقدمه می گویم:

اگر نقش قهرمان در عرصه تاریخ غیر قابل انکار است نه در راه بردن تاریخ (که سیر الهی و طبیعی خود را دارد و قهرمان هم در متن این سیر و حرکت است نه بیرون از آن) بلکه در شتابان کردن سیر به سوی هدف والای تاریخ است.

سیری که جان آگاه انسان بستر آن است و اراده مستحکم او محرک آن و قهرمان کسی است که در آگاهی بخشی و تقویت این اراده نقش دارد و آقا ابا عبدالله (ع) از بزرگترین قهرمانان عرصه تاریخ و دارای نقش بی نظیر در این صحنه است.

اما درس هایی که از قیام امام حسین (ع) می گیریم چیست؟

۱-آزادی حقیقی در بندگی خدا است؛ خدای حسین خدایی است که گرچه قهار و جبار و قادر است ولی پیش و بیش از آن خدای هدایت و محبت و رحمت است و رحمتش از غضبش پیشی می گیرد و خشم و قدرت و قهاریت او نیز که عین علم و حکمت و عدل او است در برابر ستم و کژی و بی عدالتی و انسان ستیزی است و تنها با پرستش آن خدا است که از یک سو انسان می تواند از بند ویرانگر هوس و حیوانیت و خود برتر بینی رهایی یابد و از سوی دیگر و از پایه این آزادی درونی قدرت و اراده آن را نیز می یابد تا در برابر سلطه هوس قدرت های جبار بایستد و به سوی آزادی اجتماعی حرکت کند.

آزادی و آزادگی امام حسین همان است که در بیان بلند خود اعلام می دارد “ناپاک و ناپاک زاده ای مرا میان شمشیر وخواری مخیر کرده است و هیهات منا الذله” این آزادگی همان آزادگی ناشی از بندگی خدا و نیز روح آزاده بنده خداست.

۲-حرکت به سوی آزادی از موضع دین کارساز است به خصوص هنگامی که دین پوشش و بهانه ای برای بیدادگری باشد. نوعی تقدس بخشیدن به ظلم و خودسری چنانکه کم و بیش در بسیاری از پدیدآمده است و به تعبیر مرحوم آیت الله نایینی بدترین نوع استبداد؛ استبداد به اصطلاح دینی است.

امام میفرماید:انی لم اخرج و لا بطرا و لامفسدا بل خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی امر بالمعروف و انهی عن المنکر و باز می فرماید الاترون ان الحق لا یعمل به و الباطل لا یتناهی عنه ؛نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل باز داشته نمی شود.

دین آمده تا انسان را آزاد کند؛ بندها و قیدها و غل ها و زنجیر ها را از پای جان انسان بردارد و شرایط اسیر کننده و ویران کننده را دگرگون کند و انسان را بر سرنوشت خود حاکم گرداند و اگر روزی به نام دین انسان را به بند کشیدند بدانید که هم به انسان و هم به دین جفا شده است و مرام حسین این است که باید ایستاد ولواینکه او را خارجی؛خروج کننده علیه امیرالمومنین بدانند و هنگامی که بیداد و تبعیض و انسان ستیزی و بی انصافی و بداخلاقی در برابر دادگری و مساوات و حرمت انسان و عدل و انصاف و اخلاق قرار گرفت بی تردید باید جانب دین حق و عدالت را گرفت و این همه را به نام دین انجام داد تا هم خدمتی به انسان باشد و هم خدمتی به دین خدا.

۳-آزادی گرانبها ترین هدیه الهی است و ارزان بدست نمی آید باید برای بدست آوردن آن هزینه کرد و نیز برای نگاه داری آن هزینه بیشتر و هر چه در این راه هزینه کنیم زیاد نیست حتی اگر جان پاکی چون جان امام حسین باشد اینها است درس های قیام حسین و صدها و مورد دیگر که مجال بیان آن نیست.

امام حسین با دل دریا و سینه باز و آرامش جان و همه سرمایه ؛ خود را در راه خدا و برای رهایی انسان داد ولی این دل دریا تحت تاثیر عاطفه والای انسانی متاثر هم می شد از جمله هنگامیکه به بالین برادرش آمد. آن مرد آزاده با آن چهره نورانی و درخشان که او را ماه بنی هاشم می گفتند با آن ادب و فضیلت و اخلاق و شجاعت بدنش را قطعه قطقه بر خاک دید امام بر سر بالین او نشست و گریست و هنگامیکه برخاست با قامت خمیده و دست بر کمر برخاست.

یا وقتی بر سر پیکر در خون غرقه جوان برومندش آمد، جوانی که او را شبیه ترین انسان به رسول خدا می دانستند، امام نشست و مدت ها سر فرزندش را بر سینه فشرد و صورت بر صورت او گذاشت و هنگامیکه سر برداشت خون سراسر چهره او را پوشیده بود با تاثر فراوان فرمود:” بعد از تو خاک بر سر دنیا و زندگانی دنیا”.

و یا وقتی فرزند شیر خوارش روی دستش با تیر دشمن گوش تا گوش دریده شد دست خود را از خون او پر کرد و رو به آسمان کرد و فرمود: ” این همه بر من آسان می شود چون خداوند همه چیز در محضر توست و تو می بینی”.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته